مصرف تخم مرغ در کشور به شدت کاهش یافته است

مصرف تخم مرغ در کشور به شدت کاهش یافته است
دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: کاهش شدید مصرف تخم مرغ در کشور، موجب به خطر افتادن وضعیت تولیدکنندگان شده است.
سید فرزاد طلاکش با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مصرف تخم مرغ در کشور به شدت کاهش یافته و این در حالی است که مصرف صنعتی این محصول به دلیل کاهش فعالیت کارخانه های کیک و کلوچه و بیسکویت سازی با گرانی مواد اولیه و عدم افزایش قیمت تمام شده، کاهش داشته است.
وی با اشاره به مازاد تولید تخم مرغ در کشور، ادامه داد: محدودیت صادرات برداشته شده است، ولی بازار جهانی کشش آن را ندارد، چرا که مصرف جهانی نیز با کاهش مواجه است.
طلاکش گفت: در چنین شرایطی که در آینده نزدیک با افزایش مصرف مردمی و صنعتی تخم مرغ مواجه می شویم، ذخیره سازی مناسب ترین راهکار برای حمایت از تولید و تنظیم بازار مصرف است.
به گفته دبیرکل کانون پرورش دهنگان مرغ تخمگذار، 2 هزار و 400 تن تخم مرغ در ماه تولید می شود که کمتر از 10 درصد از این میزان صادر می شود.
طلاکش با گلایه از افزایش قیمت نهاده ها، افزود: قیمت هر کیلو ذرت در بازار حدود 900 تومان است، د رحالیکه تعهد دولت 650 هزار تومان بوده و همچنین تولیدکنندگان سویا را به قیمت 1350 تومان خریداری می کنند، در صورتی که می بایست 900 تومان باشد.
وی اضافه کرد: الان قیمت میانگین تخم مرغ 2 هزار و 300 تومان در هر کیلو است، در صورتی که قیمت مصوب دولتی 2 هزار و 700 تومان و برآورد تولید هر کیلو تخم مرغ برای تولیدکننده، 3 هزار و 700 تومان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com