مصرف آنتی بیوتیک در پروش طیور به حداقل می رسد

مصرف آنتی بیوتیک در پروش طیور به حداقل می رسد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مصرف آنتی بیوتیک در پرورش طیور به حداقل خواهد رسید.
صادق خلیلیان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با محیط زیست در پاسخ به سئوال خبرنگاران افزود: برای تولید گوشت کاملا بهداشتی و سالم و کاهش مصرف آنتی بیوتیک در پرورش مرغ، با چند مرغداری تفاهم کرده ایم و این کار به تدریج در همه مرغداری های سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی با اشاره با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، برای کاهش مصرف سموم شیمیایی در تولیدات کشاورزی گفت: با آزادسازی قیمت سموم شیمیایی، از سال 85 به سمت مبارزه بیولوژیک حرکت کردیم.
خلیلیان افزود: در شش ماه آخر امسال، این روند سرعت خوبی گرفته است و مبارزه بیولوژیک با آفات محصولات کشاورزی در برنامه پنجم توسعه نیز گنجانده شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای کاهش مصرف سموم شیمیایی، سمپاشی هوائی یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کشور حذف شده است و این کار حفظ منابع جنگل ها و مراتع و منابع آب و خاک را در پی دارد.
وی با بیان این که از تولید محصولات ارگانیک حمایت عملی می کنیم، افزود: حمایت های یارانه ای و کاهش سود و کارمزد تسهیلات بانکی اعطائی به تولید کنندگان با این روش از جمله این حمایت هاست.
خلیلیان گفت: امسال تولید محصولات با مبارزه بیولوژیک به ده درصد خواهد رسید و این میزان در برنامه پنجم باید به 25 درصد افزایش یابد و در پی صادرات این گونه محصولات نیز هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی درباره تنظیم بازار میوه شب عید نیز گفت: 1200 غرفه فروش در 261 شهر کشور ساماندهی شده است که میوه را با 15 درصد زیر قیمت بازار به فروش می رسانند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com