مشکلی در تولید مرغ نداریم

مشکلی در تولید مرغ نداریم
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: در حال حاضر مرغ گوشتی همچون گذشته تولید می شود و با برنامه ریزی که دولت برای رهایی مشکلات صنعت طیور دارد، به طور حتم در آینده با بحران تولید مواجه نخواهیم شد.
حسین مقدم نیا روز شنبه افزود: در حال حاضر صنعت طیور کشور با مشکل تامین نهاده های طیور با قیمت مناسب و هزینه های تمام شده تولید مواجه است، اما این موضوع طی این مدت تاثیری در میزان تولید نداشته است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش چند برابری هزینه های تولید، مرغ گوشتی با نرخی زیر قیمت تمام شده توسط تولید کنندگان به فروش می رسد که ضرر تولید کنندگان را به همراه دارد.
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: انتظار داریم دولت هر چه سریعتر نرخ ارز نهاده های طیور را مشخص کند تا وارد کنندگان بتوانند نهاده مورد نیاز کشور را وارد و ترخیص کنند.
وی ادامه داد: با تعیین نرخ ارز مبادله ای و افزایش هزینه های تمام شده تولید به طور طبیعی نرخ محصول تولیدی نیز افزایش می یابد، اما وارد کنندگان نهاده ها و تولید کنندگان باید هر چه سریعتر از بلاتکلیفی خارج شوند.
مقدم نیا گفت: امروز هر کیلوگرم مرغ زنده با قیمت ۴۱۰۰ تا ۴۱۵۰ تومان در محل مرغداری های کشور به فروش می رسد که قیمت این محصول در بازار بین ۶۳۰۰ تا ۶۴۰۰ در هر کیلوگرم است.
وی اظهار کرد: این در حالیست که امروز نرخ هر کیلوگرم سویا ۱۶۰۰ تومان و ذرت ۱۱۰۰ تومان است، بنا بر این قیمت تمام شده برای هر کیلوگرم مرغ گوشتی حدود ۷۴۰۰ تومان است که این محصول هم اکنون زیر قمیت تمام شده عرضه می شود.
وی با بیان این که، به طور قطع برای دستیابی به تولید با ثبات و پایدار باید نهاده مورد نیاز تامین و در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد افزود: هم اکنون ۱۳۰ هزار تن ذرت و کنجاله سویا به بخش تولید مرغ های گوشتی اختصاص یافته است که بخشی از آن توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شده است، اما تخصیص این میزان نهاده برای این بخش کافی نیست و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز بخش را تامین می کند.
به گفته مقدم نیا، در حال حاضر دولت با ترخیص چند کشتی حامل نهاده طیور، اقداماتی را برای کاهش مشکلات صنعت دام و طیور انجام داده است که امیدواریم بزودی مشکلات این صنعت برطرف شود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۰۷/۰۷

    نه مشكل توليد مرغ راريم نه مرغداران مشكلي دارند نه دان بار گرون است نه دلالن خون مرغدار را تو شيشه كردن دولتم كه همه جور كمك ميكنه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com