مشکلی در تامین گوشت ماه رمضان وجود ندارد

مشکلی در تامین گوشت ماه رمضان وجود ندارد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای تولید مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به میزان جوجه‌ریزی فروردین و اردیبهشت برای تامین گوشت مرغ در بازار مشکلی نخواهیم داشت.
سعادت‌الله عباسی اظهار کرد: در فروردین ماه امسال ۸۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه و در اردیبهشت ماه امسال ۹۱ میلیون جوجه یک روزه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ افزایش قابل توجهی دارد.
وی گفت: در حال حاضر تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌ها برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش دام و طیور گفت: از محل این صندوق مصوب شده امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دامداری‌ها با اولویت تولید گوشت قرمز و هزار میلیارد تومان به توسعه زنبورداری در قالب منابع بانکی اختصاص یابد.
تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به بخش دام و طیور
وی از تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به بخش دام و طیور خبر داد و افزود: از سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال ۵۸.۳ درصد از اعتبارات جذب شده طرح توسعه بخش کشاورزی در اختیار واحدهای تولید دام و طیور کشور قرار گرفته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی ۴۲ هزار طرح در حوزه دام و طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم با اعتباری بالغ بر 2338 میلیارد تومان اجرا شده است. عباسی گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر تولید عادی ۲۰ هزارتن گوشت قرمز، ۲۱۶ هزار تن شیرخام، ۵۷ هزارتن گوشت مرغ و ۶۱ هزارتن تخم‌مرغ افزایش تولید خواهیم داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: به علت اقتصادی بودن و زودبازدهی طرح‌های دام و طیور در سال جاری نیز بیش از ۵۰ درصد اعتبارات طرح توسعه کشاورزی در این بخش جذب شود.
وی اضافه کرد: تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها با کارمزد چهار درصد و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی با کارمزد هفت درصد در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.
تخصیص 115 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها
عباسی تصریح کرد: تاکنون از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور تقویت سرمایه‌های صندوق ملی حمایت از دامپروری و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در راستای تقویت سرمایه‌های صندوق ملی صنعت زنبورداری پرداخت شده است.
او درباره تولید شیرخام در کشور نیز گفت: سال گذشته ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید شد که شش تا هفت میلیون تن آن جذب کارخانه‌های لبنی و مابقی جذب واحدهای خرد و خود مصرفی شده است. عباسی ظرفیت واحدهای لبنی و و فرآوری در کشور را ۱۸ میلیون تن در سال عنوان کرد.
وی افزود: سال گذشته ۶۴ هزارو ۸۶۹ رأس گاو شیری به واحدهای گاوشیری کشور اضافه شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com