مشکلی در تأمین نهاده‌های پاییزی نداریم / با کدام منابع انتظار کار عظیم را از ما دارند؟

مشکلی در تأمین نهاده‌های پاییزی نداریم / با کدام منابع انتظار کار عظیم را از ما دارند؟
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ما برای کشت پاییزه زارعان استان اردبیل هیچ مشکلی در تامین نهاده‌ها اعم از بذر، سم و کود نداریم.
عادل عبدایمانی در اردبیل اظهار داشت: از منابع داخلی بانک کشاورزی بیش از 90 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود تا در کشت پاییزه خود با مشکل خاصی روبرو نشوند.
وی تاکید کرد: ما از کشاورزان انتظار داریم نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود در اولین فرصت اقدام کنند چرا که استان اردبیل در جایگاه دوم کشوری از لحاظ تولید محصولات کشاورزی قرار دارد.
عبدایمانی از اختصاص بیش از750 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی مدرن به ویژه در خاک‌ورزی حفاظتی، خرید کمباین پنبه، ردیف‌کار برنج و دیگر دستگاه‌ها و ابزارات مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی خبر داد و افزود: ما در این زمینه با هیچ مشکلی روبرو نیستیم.
با کدام منابع انتظار کار عظیم را از ما دارند؟
وی رتبه استان اردبیل در جذب اعتبارات بخش کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی را اول و صندوق توسعه ملی را رتبه 10 اعلام کرد و یادآور شد: آنهایی که ادعا می‌کنند در این زمینه اقدام خاصی صورت نگرفته باید در برابر خداوند پاسخگو باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: اعتبار سال 90 را به ما بدهند و از ما دو برابر کار بخواهند چرا که در آن سال از 90 میلیارد تومان اعتبار 66 میلیون تومان جذب شد در حالی که هشت ماه از سال 92 گذشته و تنها 10 میلیارد تومان به ما اعتبار داده‌اند.
عبدایمانی تصریح کرد: با این وضعیت اعتبارات نمی‌توانیم کارهای زیربنایی و عمرانی انجام دهیم به طوری که از 38 سد در حال احداث تنها تعداد محدودی با اولویت در حال تکمیل است و ما 60 سد دیگر را نیر ظرفیت‌سنجی کردیم و برای توسعه آبیاری تحت فشار بیش از 10 هزار هکتار اراضی را مطالعه کردیم و تنها معطل اعتبار هستیم تا کار اجرایی انجام دهیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر‌نشان کرد: به رغم این محدودیت‌ها تولید گوشت سفید از مرز 18 هزار و 500 تن در حال حاضر به 28 هزار و 500 تن رسیده که مازاد بر مصرف استان است و امسال برنامه‌ریزی کردیم که تا آخر سال این میزان به 34 هزار تن برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: ما پیش‌بینی کردیم تا آخر سال آینده رکورد تولید 40 هزار تن گوشت سفید در این استان زده شود.
عبد‌ایمانی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: از محل طرح توسعه بخش کشاورزی شاهد راه‌اندازی واحدهای تولیدی مختلف با تکنولوژی‌های نوین و همچنین فعال کردن برخی از واحدهای نیمه‌کاره و راکد که با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند، بودیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com