مشکلی برای تامین مرغ و گوشت در محرم نداریم/تداوم صادرات دام سبک

مشکلی برای تامین مرغ و گوشت در محرم نداریم/تداوم صادرات دام سبک
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین گوشت قرمز و مرغ در ماه محرم وجود ندارد، گفت: صادرات دام سبک از کشور، روال عادی خود را طی می‌کند.
حسن رکنی در حاشیه دیدار وزرای کشاورزی ایران و رومانی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ و گوشت قرمز، اظهار داشت: صبح امروز قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار، ۶ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است و نرخ این کالا برای مصرف‌کننده فقط باید ۱۰ درصد بالاتر باشد.
وی برخی مباحث مطرح‌شده مبنی بر اینکه قیمت مرغ در بازار به کیلویی ۸ هزار تومان رسیده را نادرست خواند و ادامه داد: به طور متوسط، نرخ این کالا به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته و روند قیمت مرغ طی دو هفته گذشته، افزایشی نبوده است.
رکنی با اشاره به اینکه مصرف گوشت مرغ در  ماه محرم افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده، مشکلی برای تأمین مرغ مصرفی در ماه محرم وجود ندارد.
این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه ذخایر کافی از محل تولیدات داخلی، در دسترس مردم خواهد بود، افزود: در صورت نیاز، شرکت پشتیبانی امور دام نیز اقدام به توزیع مرغ سرد در بازار خواهد کرد.
رکنی درباره صادرات دام سبک از کشور نیز اظهارداشت: صادرات دام روال عادی خود را طی می‌کند.
معاون وزیرجهادکشاورزی درباره  قیمت فروش دام زنده نیز گفت: تولیدکنندگان ما طی دو سه سال اخیر زیان کرده‌اند و نرخ هر کیلوگرم دام زنده طی این مدت، ۱۱ هزار تومان بوده که امسال ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
رکنی ادامه داد: فروش دام به قیمت ۱۲ هزارتومان در مراکز عمده‌فروشی و میادین انجام می‌شود، البته احتمال دارد برخی حلقه‌های واسط به افزایش قیمت دامن بزنند، ضمن اینکه فروشندگان با توجه به هزینه‌های جانبی، تا رقم ۱۴ هزار تومان را برای نرخ دام تعیین کرده‌اند.
معاون وزیرجهاد کشاورزی درباره وضعیت قیمت گوشت قرمز در بازار نیز اضافه کرد: قیمت عرضه هر کیلوگرم لاشه دام سبک در مراکز عمده‌فروشی، بین ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com