مشکل کنونی توسعه صنعت پرورش شترمرغ ناکافی بودن تسهیلات بانکی است

مشکل کنونی توسعه صنعت پرورش شترمرغ ناکافی بودن تسهیلات بانکی است
چهارمحال و بختیاری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری استقبال از پرورش شترمرغ را در استان مناسب ارزیابی کرد و گفت: مشکل کنونی توسعه این صنعت ناکافی بودن تسهیلات بانکی است.
سام مردانی با بیان اینکه پرورش شترمرغ یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای محل اجرای طرح می‌توانند با استفاده از اراضی ملی یا مستثنیات  پیگیر طی مراحل اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی  کشاورزی استان باشند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: طرح فوق جزء طرح‌های اولویت‌دار برای ارائه مجوز و پرداخت تسهیلات بانکی در مجموع وزارتخانه و استان به‌حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه تعداد هفت مورد مزرعه فعال پرورش شترمرغ در استان وجود دارد، اضافه کرد: یک مزرعه توام ( پرواری و مولد) در شهرستان سامان فعالیت داشته و دیگر مزارع در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، بروجن و ...  در حال فعالیت و بهره برداری هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرورش شترمرغ به آشیانه مختصر و زمین تقریبا وسیع نیاز دارد، ادامه داد: به ازای هر ۱۰۰ قطعه حداقل حدود ۷۰۰۰ متر مربع زمین مورد نیاز است.
مردانی اظهار کرد: نهاده دام و طیور  با ارز دولتی( ۴۲۰۰ تومانی) به این صنعت و مجموع بخش  دام و طیور اختصاص داده می‌شود.
وی بیان کرد: خوراک شترمرغ اندک  تفاوتی  با مرغ گوشتی داشته، به‌نحوی که از یونجه و سایر محصولات علوفه‌ای دارای پروتئین مناسب نیز برای این پرنده استفاده می‌شود، اما برای طیور گوشتی ذرت، سویا و دیگر مکمل‌ها جزو اساسی‌ترین نیاز خوراک طیور است.
معاون بهبود تولیدات دامی در چهارمحال و بختیاری استقبال از پرورش شترمرغ را در استان مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: مشکل کنونی توسعه این صنعت ناکافی بودن تسهیلات بانکی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com