مشکل کمبود نهاده ها نیست

مشکل کمبود نهاده ها نیست
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کمبود نهاده های دامی گفت: بی برنامگی ها باعث شده تا عده ای اقدام به احتکار نهاده ها کنند.
ناصر نبی پور افزود: حدود یک میلیون تن نهاده های دامی در خلیج فارس انبار شده است که نشان از عدم برنامه ریزی مدون در این زمینه است.
وی با بیان این که برخی نهاده ها مثل ذرت، با قیمت 950 تومان به فروش می رسد ادامه داد: این موضوع نشان دهنده مشکل کمبود نهاده نیست بلکه احتکار آنهاست.
نبی پور با اشاره به این که دولت باید با واسطه و احتکار کنندگان برخورد کند افزود: برخورد نکردن با چنین کسانی موجب تشویق انان می شود.
به گفته وی هدف چنین کسانی نابود کردن تولید است.
نبی پور همچنین با بیان این مطلب که در صورت افزایش نرخ ارز و دو برابر شدن آن قیمت نهاده ها نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: تولیدکنندگان با ارز آزاد مبادله ای قادر به ادامه فعالیت نیستند.
وی افزود: به این دلیل که ما چنین نقدینگی برای خرید نهاده نداریم و همچنین مصرف کننده ها قادر به خرید مرغ یا تخم مرغ با قیمت های پیش رو ندارند.
به گفته نبی پور در صورت تغییر نرخ ارز، قیمت هر شانه تخم مرغ به حدود 16 هزار تومان می رسد.
وی خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا به تولیدات کشاورزی، مرغ و دام داری ، سوبسید (یارانه) تعلق می گیرد ولی در کشورما چنین نیست.
نبی پور در پایان افزود: بروز چنین اتفاقی فاجعه بزرگی برای تولیدات کشاورزی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com