مشکل مرغ در توزیع است، نه تولید

مشکل مرغ در توزیع است، نه تولید
مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر ماه حدود ۱۱۵ تا ۱۱۷ میلیون و حتی تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد و هیچ کمبودی در تولید وجود ندارد.

با بیان اینکه مشکل اصلی بازار مرغ در تولید نیست بلکه در توزیع است، اظهار کرد: مرغداران مرغ هایشان را با قیمت ۱۷هزار و ۱۰۰ تومان یعنی همان قیمت مصوب تحویل کشتارگاه می دهند، ولی مرغ نه تنها با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان نمی رسد بلکه با قیمت های بسیار بالایی عرضه می شود.
وی ادامه داد: هر ماه حدود ۱۱۵ تا ۱۱۷ میلیون و حتی تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد و هیچ کمبودی در تولید وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که گفته می شود آمارهای جوجه ریزی بایستی راستی آزمایی شود زیرا با مرغ داخل بازار همخوانی ندارد، گفت: میزان جوجه ریخته شده در سالن های پرورش مرغ کاملا مشخص است. از طرفی به هر میزانی که جوجه ریزی انجام شود مرغ تحویل کشتارگاه می شود. اگر هم مرغداری تحویل کشتارگاه ندهد دوره بعد امکان جوجه ریزی ندارد. بنابراین آمارها شفاف و مشخص است.

به گفته وی اگر شبکه توزیع  ساماندهی شود التهاب بازار مرغ نیز فروکش خواهد کرد.
ملک نیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مرغداران به قیمت مصوب مرغ زنده گله دارند و اعلام کرده اند که قیمت تمام شده مرغ برای آنها بیش از ۱۹ هزارتومان است، آیا وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای اصلاح قیمت در دستور کار ندارد؟ افزود: هزینه های تولید از جمله نهاده، کرایه حمل و نقل و... بالا رفته و طبیعی است که هزینه تولید مرغ هم بالا رود. افزایش قیمت مرغ زنده جزو وظایف دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی نیست ولی درخواست اصلاح قیمت را به معاونت توسعه بازرگانی این وزارتخانه ارسال کردیم و قرار بر این شد که پیگیری های لازم صورت گیرد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که چون فروردین ماه قیمت مرغ افزایش پیدا کرده ممکن است با افزایش مجدد قیمت آن بازار ملتهب شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com