مشاهده مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها

مشاهده مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها گفت: با توجه به فصل سرما و تغییرات ویروسی مشاهده شده در سویه‌های در حال گردش در کشور، انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است.

محمد رشتی باف با اعلام این خبر اظهار کرد: اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی در تمام شهرستان‌ها به حالت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده هر گونه کانون احتمالی، سریعا نسبت به معدوم سازی آن اقدام نمایند.

وی افزود: افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند باید محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند؛ همچنین ضروری است مرغداران، هرگونه کاهش مصرف آب، دان و نیز کاهش تولید را بی درنگ به دامپزشکی اطلاع داده و ضمنا نسبت به ایمن بودن گله‌های خود با انجام واکسیناسیون  مطمئن باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صرفا از عهده یک دستگاه نظیر دامپزشکی خارج است و لازم است اتحادیه‌ها و نیز سایر دستگاه‌های عضو ستاد آنفلوآنزای پرندگان استان همکاری کامل را با این مجموعه در جهت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و کنترلی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی وی خاطرنشان کرد: مرغداران بایستی هرگونه بیماری و تلفات را سریعاً به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه‌های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند. یادآور می‌گردد سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت گزارش‌های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com