مشارکت با 3 دستگاه برای جلوگیری از بروز مجدد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مشارکت با 3 دستگاه برای جلوگیری از بروز مجدد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز مجدد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور با همکاری 3 دستگاه داخلی و خارجی انجام می شود.
سیدمحسن دستور  در پاسخ به اینکه اخیراً سازمان خوار و بار جهانی (فائو) در مورد احتمال شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان هشدار داده آیا اقدامات پیشگیرانه در این مورد انجام می دهید؟ گفت: در مناطقی که احساس می شود در معرض خطر بیشتر باشد و یا در مسیر پرندگان باشد و یا مرغهای بومی آن محل احتمال ابتلای بیشتری داشته باشد پایش انجام می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: همکاری با دستگاه های دیگر مانند سازمان محیط زیست و استانداریها نیز انجام می شود، سعی می شود هماهنگی ها بیشتر و مرتب باشد و اگر موارد مشکوک و غیر طبیعی مشاهده شد کنترل و اگر نیاز به نمونه برداری هم باشد انجام می شود.
دستور در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون به موارد مشکوکی برخورد کردید، گفت: تاکنون با موارد مشکوکی مواجه نشده ایم اما پایش را مرتب انجام می دهیم.
همکاری با فائو و کشورهای دیگر برای مقابله با آنفلوآنزا
از دستور سؤال شد که آیا مشکل آنفلوآنزای مرغی که در مرغداریها شیوع پیدا کرده بود کامل ریشه کن شد، گفت: آنفلوآنزای معمولی که بیماریهای تنفسی ایجاد می کند همراه با بعضی عوارض تنفسی در مرغداریها وجود دارد اما موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده است.
از رئیس سازمان دامپزشکی کشور سؤال شد با توجه به اینکه گفته می شود انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیشتر از طریق پرندگان مهاجر است آیا ارتباط و هماهنگی با کشورهای دیگر هم دارید، گفت: با کشورهای دیگر و همچنین با سازمان خوار و بار جهانی (فائو) هماهنگ و در ارتباط هستیم.
وی افزود: در کشور نیز با سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگی کامل داریم و مذاکراتی داشتیم تا آنها هم پایش پرندگان را انجام دهند.
مردم و مسولان مراقب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند
رئیس سازمان دامپزشکی تأکید کرد: باید مراقبت لازم از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شود زیرا کشور ما و برخی کشورهای دیگر در معرض خطر این بیماری هستند.
وی افزود: این مراقبت ها باید هم از سوی دستگاه های متولی و هم از سوی تولید کنندگان مرغ انجام شود و چون بیماری مشترک بین انسان و دام است مردم نیز باید مراقبت کنند.
دستور تصریح کرد: ما نمی توانیم بگوییم در معرض خطر این بیماری نیستیم.

( I.T.P : این حرکت شفاف سازمان دامپزشکی نشون می ده که سازمان متوجه این شده که اگر صداقت و شفافیت در اطلاع رسانی وجود داشته باشه، قسمت عمده ای از راه حل و پیشگیری رو طی کرده.
بنابراین این توقع می ره که با صراحت و اطلاع رسانی صحیح بقیه راه رو هم طی کنه و از معضلات تولید نگران و هراسون نشه.
اصولا مشکل تولید به سازمان دامپزشکی مربوط نیست و باید فقط به سلامتی و کنترل اون بپردازه .
آقای دستور هم بهتره بدونه که دروازه گشاد واردات خیلی وقته باز شده و خام گله های "تولید به مشکل می خوره"، نشن )
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com