مزایای استفاده از دی اکسید سیلیکون در جیرۀ غذایی بوقلمون

مزایای استفاده از دی اکسید سیلیکون در جیرۀ غذایی بوقلمون
تیمی از محققین دانشگاه Guelph کانادا که بر روی مزایای استعمال مکمل خوراک دی اکسید سیلیکون در جیرۀ غذایی بوقلمون و تأثیر آن بر روی عملکرد ، سلامت و کیفیت فضولات حیوان تحقیق می کنند، اظهار داشتند استفاده از این مکمل در جیرۀ خوراک، مزایای اقتصادی بسیاری برای پرورش دهندگان به دنبال دارد.
فضولات مرطوب و بی کیفیت از عوامل مهم در بروز بیماری های پا در طیور و همچنین ساطع شدن گاز آمونیاک در فارم می گردد و غلظت بالای این گاز یکی از مهمترین عوامل در کاهش تولیدات مرغداری است. پیش از این هم عنوان شده که برخی مواد معدنی در کاهش آزاد شدن گاز آمونیاک تأثیر دارند ؛ دی اکسید سیلیکون که از مواد معدنی طبیعی و با خلوص بالاست در کاهش این گاز مؤثر است.
در تحقیق و مطالعه ای که بر روی جوجه بوقلمون های تازه سر از تخم درآورده شد، به مدت 12 هفته از این مکمل خوراک و به میزان 200 میلی گرم/کیلوگرم خوراک داده شد.
در فاز آغازین و نهایی این مطالعه، تأثیرات مثبت این ترکیب خوراکی بر روی وزن گیری روزانه و ضریب تبدیل خوراک چشمگیر بود. تغذیۀ بوقلمون ها با دی اکسید سیلیکون، pH فضولات طیور را که منجر به کاهش تبدیل NH4 به NH3 و از دست دادن کمتر نیتروژن فضولات می گردید ، کاهش می دهد. بنابراین تحت شرایط آزمایشگاهی انجام شده، اینگونه می توان نتیجه گرفت که تغذیۀ بوقلمون ها با 02 / 0 درصد دی اکسید سیلیکون، مزایای اقتصادی را برای پرورش دهندگان به دنبال دارد.   

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com