مزارع مرغ لاین ذخیره استراتژیک صنعت طیور کشور است

مزارع مرغ لاین ذخیره استراتژیک صنعت طیور کشور است
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: مزارع مرغ لاین آرین به عنوان ذخیره استراتژیک در صنعت پرورش طیور کشور به شمار می روند.
هرمز منصوری اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در چشم انداز 1404 تولید گوشت مرغ در کشور به دو میلیون 900هزار تن خواهد رسید که برای رسیدن به این میزان تولید نیاز به جوجه های یک روزه تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: تامین بخشی از نیاز داخل کشور در جهت حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از خروج ارز با تولید این جوجه ها میسر خواهد شد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تصریح کرد: این موسسه با همکاری مرکز مرغ لاین با انجام تحقیقات در زمینه نیازهای غذایی مرغان مادر و جوجه های گوشتی آرین و همچنین مقایسه عملکرد این سویه ها با سویه های تجاری متداول در بازار تلاش دارد تا زمینه حضور مجدد این لاین را در کشور فراهم کند.
منصوری تاکید کرد: مزارع لاین قلب صنعت طیور به شمار می روند که با صرف هزینه های هنگفت و سالها تحقیق و پژوهش بوجود آمد و ابزار مناسبی برای بستر سازی در جهت شکوفایی این صنعت و نیل به خودکفایی در تامین بخشی از نهادهای مورد نیاز کشور هستند.
وی افزود: مزارع لاین به عنوان ذخیره استرتژیک و نقطه اتکایی برای صنعت پرورش طیور در مقاطع بحرانی نظیر شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان محسوب می شوند.
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تصریح کرد: مرغ لاین طی سالهای متمادی با سرمایه گذاری هنگفت و به کار بردن روش های پیچیده علمی و اصلاح نژاد به دست آمده و امروزه فقط 8 کشور در جهان دارای مزارع مرغ لاین است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com