مرکز ملی تشخیص و بررسی کیفیت واکسن های طیور کشور راه اندازی شد

مرکز ملی تشخیص و بررسی کیفیت واکسن های طیور کشور راه اندازی شد
روژه ملی کنترل کیفیت واکسن های طیور کشور در قائم شهر آغاز به کار کرد.
حسین رضوانی، مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به آغاز به کار مرکز ملی تشخیص و بررسی کیفیت واکسن های طیور کشور در مرکز دام و طیور شهرستان قائم شهر گفت: مرکز دام و طیور شهرستان قائم شهر طی مدت زمان 10 سال - از سال 76 تا 86 در زمینی به وسعت 9.5 هکتار در یک فاز هزار و 700 متر مربعی با هزینه 2.5 میلیارد تومان ساخته شده و از سال 86 به بهره برداری رسیده است.
حسین رضوانی هزینه تجهیزات مرکز را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امروز تنها نمایندگی مرکز بررسی بیماری ها و کیفیت واکسن های طیور کشور در این مرکز گشایش یافت.
وی افزود: این مرکز از سوی سازمان فائو به عنوان خواهر خوانده مرکز پادوای ایتالیا به لحاظ کنترل کیفیت منطبق با آن مرکز  شناخته شده است.
رضوانی خاطرنشان کرد: همه واکسن های داخلی و وارداتی بیماری های طیور کشور برای ارزیابی اثربخشی، بی زیان بودن، کیفیت و پایداری و درجه خلوص به این مرکز ارسال می شوند.
مدیر کل دامپزشکی مازندران با تشریح همه مراحل بررسی واکسن ها، اظهار کرد: تخم مرغ های SPF یا عاری از هر نوع آلودگی توسط دستگاه های جوجه کشی تبدیل به جوجه می شوند و تا پایان دوره پرورش واکسن های تولید شده به این جوجه ها تزریق می شود و به علت پاک بودن جوجه ها از هر نوع ویروس و باکتری، اگر  مشکلی ایجاد شود واکسن دچار اشکال است. همزمان با تزریق واکسن ها، میزان مقاومت طیور در مقابل واکسن ها نیز ارزیابی می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com