مرغ‌های تخم‌گذار کشتار می‌شوند

مرغ‌های تخم‌گذار کشتار می‌شوند
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ با اعلام اینکه کشتارگاه‌ها این روزها سویافروش شده‌اند، گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ، مرغ تخمگذار را به کشتارگاه‌ها می‌فرستند و این مساله تهدید جدی برای کاهش تخم مرغ در مهرماه است.
محمد یوسفی در تحلیل بازار مرغ کشور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طوری برنامه‌ریزی کرده تا کنجاله سویا با قیمت دولتی را در ازای مرغ به مرغدار بدهد و همین عامل باعث شده است تا کشتارگاه‌های مرغ، مرغ زنده را به قیمت گرانتر از مرغدار بخرند و در ازای مرغی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌دهند سویا دریافت کنند.
وی افزود: از طرفی دیگر صاحبان کشتارگاه‌ها سویایی را که از وزارت صنعت دریافت می‌کنند با همان قیمت کیلویی 2 هزار تومان به مرغدار می‌فروشند و اتقاقی که می‌افتد این است که نه مرغ ارزان می‌شود و نه سویا.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ اظهار داشت: مرغداری که امروز جوجه می‌ریزد نیاز به سویا دارد اما چون مرغی ندارد به وزارت صنعت بدهد در نتیجه سویای کیلویی 2 هزار تومان را دریافت می‌کند و قیمت مرغ تولیدی به هیچ وجه کاهش پیدا نمی‌کند چرا که براساس سویای 2 هزار تومانی تولید شده است.
یوسفی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این برنامه‌ها خللی در برنامه‌های ماه مبارک رمضان ایجاد می‌کند یا خیر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با این روش‌ها فقط 10 تا 15 درصد مرغ بازار را می‌تواند تامین کند و به نظر می‌رسد اگر به همین شکل ادامه پیدا کند در ماه مبارک هم قیمت مرغ کاهش نداشته باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار چیست؟ گفت: تا دو ماه پیش تولیدکننده تخم مرغ در هر کیلوگرم هزار تومان زیان می‌کرد و امروز تولیدکنندگان تخم مرغ، مرغ تخمگذار را برای کشتار به کشتارگاه‌ها می‌فرستند و همین عامل باعث شده است تا قیمت تخم مرغ هم افزایش پیدا کند.
یوسفی گفت: مرغ تخمگذار باید حداقل 18 ماهه باشد تا بتواند کشتار کند اما تولیدکنندگان تخم‌مرغ مرغ‌های 11 ماهه را به کشتارگاه می‌فرستند.
وی افزود: به نظر می‌رسد اگر به تولید تخم مرغ توجه کافی نشود این کالای استراتژیک در مهرماه به بالاترین قیمت خود برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com