مرغ‌ها دارای کد رهگیری می‌شوند

مرغ‌ها دارای کد رهگیری می‌شوند
رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از عید لاشه‌های مرغ (بعد از کشتار) دارای کد رهگیری می‌شود تا محل پرورش و کشتار مرغ مشخص باشد.
به گزارش مشرق، کریم مهری ظهر یکشنبه 26 بهمن در نشست هم اندیشی سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت و گزارش کارگروه کشاورزی اظهار کرد: در تدوین سند تدبیر و توسعه استان از نظرات کارشناسان امر کشاورزی و مشاوران استانداری بهره‌مند شده‌ایم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تولید سالم محصولات کشاورزی، جذب و هدایت سرمایه بخش کشاورزی را از اهداف این سند برشمرد و گفت: تولید محصولات سالم کشاورزی در زمینه‌های مختلف و ممنوعیت عرضه محصولات تولیدی با سموم مورد توجه است.
مهری نظارت بر تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: کد رهگیری بر لاشه‌های مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها نصب می‌شود تا مشخص شود مرغ در کدام مزرعه پرورش یافته و در کجا کشتار شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تجهیز بخش کشاورزی به ماشین آلات نوین مورد توجه دولت بوده که بر همین اساس در استان نیز برنامه‌ریزی داریم.
وی یادآورشد: افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد بورس کالای کشاورزی از برنامه‌های جهادکشاورزی است که در این زمینه اهداف کمی و کیفی در نظر گرفته شده است.
مهری جلوگیری از خورده شدن اراضی ملی و کشاورزی را خواستار شد و گفت: در این زمینه همراهی مسئولان بخش‌های مختلف و در شهرهای مختلف ضروری است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 164 هزار هکتار مساحت جنگل‌های استان است که طرح بلند مدت حفظ و احیای جنگل‌های استان مورد توجه است که ایجاد گونه‌های مختلف و ایجاد مسیرهای آتش صورت خواهد گرفت.
وی ایجاد طرح‌های پایدار در بخش کشاورزی را مستلزم همراهی بخش‌های مختلف دانست و تاکید کرد: با همراهی مدیران استانی و فرمانداران و مسئولان شهرستانی در زمینه توسعه پایدار کشاورزی موفق خواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com