مرغ‌ گوشتی ایرانی سنگین تر از استاندارد های جهانی

مرغ‌ گوشتی ایرانی سنگین تر از استاندارد های جهانی
مرغ‌های گوشتی تولیدی در کشور به دلیل داشتن وزن بیشتر از استاندارد های جهانی، دارای کیفیت و سلامت به مراتب پایین تری هستند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در واکنش به خبر حضور رئیس جمهوری در جمع بخش کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: به دلیل مشکلاتی که در بخش تولید طیور کشور ناشی از افزایش هزینه‌های تولید مانند دستمزدها و نهاده‌ها ‌وجود دارد، از سوددهی تولیدکنندگان کاسته شده و تولیدکنندگان خرد در حال فروپاشی هستند.
حسین مهربانی با بیان این که مرغداران در بخش تولید تخم‌مرغ برای هر کیلوگرم یک‌هزار و 450 تا یک‌هزار و 500 تومان زیان می‌دهند و بخش تولید مرغ گوشتی نیز با مشکللات جدی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که صنعت طیور کشور به صورت خرده‌مالکی اداره شود، تولیدکنندگان ما از پس هزینه های تولید بر نخواهند آمد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه ادامه داد: برای توسعه صنعت طیور کشور باید روند یکپارچه‌سازی تولید و توسعه شرکت‌های بزرگ تسریع شود که این امر تنها با کمک دولت میسر است.
وی یادآور شد: مرغ های زنده روانه شده به کشتارگاه های کشور، به‌طور متوسط سه کیلوگرم وزن دارد و با لاشه 2.2 کیلوگرم وزن به دست مصرف کننده می رسد، در حالی که بهترین وضعیت ارائه مرغ لاشه برای مصرف‌کننده، 1.5 کیلوگرم است.

 
نظرات شما
  •  

    علي گفت : ۹۳/۰۲/۰۲

    جناب مهرباني شما نفست از جاي گرم در مياد علت اينكه مرغدار مادر مرده توليدش را3كيلويي ميكنه اينه كه كشتارگاه و دلال خريد مرغ اولين سؤالش اينه كه ميانگينت چند در مياد اگر بگي زير 2كيلو اولا زير قيمت ميخره دوما بد ميخره خلاصه اينكه بارت را نابود ميكنه .

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۳/۰۲/۰۲

    ما هم باشما هم عقیده هستیم ولی تا بخواهد حرفهای شما پا بگیره اول گوشتی های خرده پا ازبین میروند دوم مرغداریهای مادر و بلخره ضرر اون به جیب ملت ودولت میره.سود ومنافع ان برای برزیل وترکیه و......میشود

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۲/۰۳

    البته كه اگر مرغداران گوشتي40روزه بفروشند به نفع فارمهاي مادر است ولي اقاي مهرباني شما فقط يك طرف قضيه رو ميبينيد وقتي مرغ 2كيلو باشد 2000تومان قيمت جوجه تقسيم بر 2كيلو ميشه وهر كيلو مرغ ما1000تومان ان قيمت جوجه است ولي اگر 3كيلو بشه 700تومان بابت جوجه محاسبه ميشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com