مرغداری‌های تخم‌گذار عملاً ورشکست شدند

مرغداری‌های تخم‌گذار عملاً ورشکست شدند
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه تخم مرغ همچنان ۱۵۰۰ تومان به زیر قیمت عرضه می شود، گفت: تولیدکنندگان طی ۳ ماه گذشته عملا ورشکست شده اند.
ناصر نبی پور، با بیان اینکه دولت قیمت تخم مرغ را 4500 تومان تعیین کرده است، افزود: هم اکنون حداکثر قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری نزدیک به 2950 تومان است.
وی اضافه کرد: حدود سه ماه است که تولیدکنندگان حداقل 1500 تومان از هزینه تولیدشان را از جیب خود پرداخت کرده و توان خرید نهاده را ندارند.
نبی پور ادامه داد: علت این امر خود ما مرغ داران هستیم که باید مرغ های پیر و چربی دار را حذف می کردیم اما این کار را انجام ندادیم. چراکه تولیدکنندگان امیدوار بودند روزی قیمت مرغ های چربی دار بالا می رود اما این اتفاق نیفتاد.
نبی پور ادامه داد: علاوه بر این قیمت تخم مرغ طی فصل تابستان در همه جای دنیا( از جمله کشورهای عراق و افغانستان) کاهش پید ا می‌کند .
وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ طی ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت، افزود: مرغ داری های تخم گذار طی 2،3 ماه گذشته عملا ورشکست شده اند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر نیز معاونت امور دام به ما اعلام کرده 35 تا 36 میلیون جوجه ریزی در سال انجام می شود این در حالیست که روند انجام کار میزانی بیش از 44 میلیون را نشان می دهد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد رضا خدایی گفت : ۹۳/۰۳/۱۸

    در یاداشت قبلی که نوشتم به خدمت دوستان گفتم که تنظیم بازار به معنای و:.7-قعی باید درک شود نه اینکه سر در اداره ای باشد وبس.چرا این بازار وبازار های دیگر مثل سونامی مرغداران این کشور عزیزمان را میگیردوآن بدبخت هارا به ورشکستگی سوق میدهدسخن من با دوستان است که در راس اتحادیه ها وانجمن ها است که حرف اول واخر را امار جوجه ریزی میزند وبس .به نظر بنده آمار گیری دقیق از اوضاع بازاردر زمان امروز کار خیلی سهل است.پس بیاییم چاره اندیش بکنیم نه اینکه زانوی غم بغل گرفته ودیگران را مقصر جلوه دهیم .با تشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com