مرغداری‌ها وزن استاندارد تولید مرغ‌ را رعایت کنند

مرغداری‌ها وزن استاندارد تولید مرغ‌ را رعایت کنند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: مرغداری‌ها باید وزن استاندارد تولید مرغ را که یک کیلو و 400 گرم تا یک کیلو و 800 گرم است رعایت کنند تا گوشت با کیفیت به مصرف مردم برسد.
بهلول تکلوی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید گوشت سفید در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: سالانه هزینه‌های سنگینی صرف خرید و ترزیق داروهای مجاز در مرغداری‌ها می‌شود که گاه آثار این ترزیقات نامطلوب بوده و به چاقی مفرط مرغ‌ها منجر می‌شود لذا بهتر است برای از بین بردن عوارض جانبی این امر تولید مرغ سالم در اولویت باشد.
وی افزود‌: در کنار تحمیل عرضه‌‌های مواد برای تهیه این داروها گاه تولید مرغ با وزن بالا مورد استقبال مردم و مصرف‌کنندگان نیز قرار نمی‌گیرد و این حرکت قطعاً به نفع بازار مصرف نبوده و بهتر است با وزن معمول و استاندارد این امر اتفاق بیفتد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: با کاهش وزن مرغ از 3.5 کیلوگرم به 2.5 کیلوگرم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور مردم نیز طعم مناسب گوشت لذیذ مرغ را چشیده و از آن لذت می‌برند لذا ضرورت دارد در این بخش نگاهی ویژه به نحوه عمل‌آوری و تولیدات محصولات دامی به ویژه در حوزه گوشت سفید انجام شود.
تکلوی وزن استاندارد تولید مرغ را یک کیلو و 400 گرم تا یک کیلو و 800 گرم به عنوان لاشه مرغ بیان کرد و افزود: این امر از لحاظ بهداشتی، کیفی و اقتصادی مقرون به صرفه است.
این مسئول با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد استفاده از هورمون در تولید مرغ تصریح کرد: چنین چیزی صحت ندارد بلکه آنچه استفاده می‌شود داروهای مجوز‌دار و تجویز شده از سوی دامپزشکان است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ضرورت نظارت و تقویت مستمر بر مرغداری‌ها و تولیدات آنها را بیان کرد و ادامه داد: اگر این کار با دقت و صحت کامل و به صورت پیگیرانه و مستمر در دستور کار باشد برخی رویه‌های غلط نیز از بین خواهد رفت.
تکلوی در مورد تولید مرغ سبز نیز گفت: تفاوت آن با مرغ‌های عادی در آن است که در تولید این نوع مرغ از داروها و واکسن‌ها استفاده نمی‌شود و به صورت طبیعی پرورش آنها انجام و وارد بازار عرضه خواهد شد؛ در حالی که در سایر تولیدات واکسن‌های مجاز و داروهای مورد نیاز برای رفع ویروس که در محیط منتشر شده است به‌کارگیری شده تا این مشکل برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از هموطنان خواست تا در خرید مرغ به وزن متوسط و کم آن توجه کنند و از خرید مرغ با وزن بالا پرهیز کنند و سعی داشته باشند تا در این زمینه با کیفیت‌ترین تولیدات را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدارگوشتی گفت : ۹۳/۰۴/۲۲

    جناب اقای معاون بهبودتولیدات .....ضمن سلام باید خدمتتان در مورد مرغ سبز عرض کنم که هیچ مرغداری در ایران اجازه جوجه ریزی بدون استفاده از واکسن را ندارد.چرا که ویروسها شبیه نیوکاسل سالها است در ایران بومی شده اند و در مورد دارو هم به صورت کاملا کنترل شده و رعایت زمان کشتار میتوان مصرف کرد و اگر کسی بدون دادن واکسن جوجه ریزی کند به این صنعت خیانت کرده .و هیچ دامپزشکی چنین ادعایی ندارد که میتوان بدون واکسن جوجه ریزی کرد.در مورد وزن بالای مرغ هم کشتارگا ها به علت سود جویی عامل اصلی هستند نه مرغدار

    پاسخ...
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۲۳

    جناب مدیر بدلیل هزینه های سنگین مرغ با وزن زنده 1800 گرم هیچ توجیه اقتصادی در حال حاضر ندارد اگر مرغ 2800 باشد وتلفاتت طبیعی و ضریبت 2 باشد هزینه هایت را پوشش می دهد هیچ سودی ندارد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۴/۲۶

    آقای عزیز شما می دونید مرغداری در ایران یعنی چه؟ یا میدانیدو خود را به راه دیگری زده اید. یا نمی دانید. در هر صورت این حرف های شما نشان از بی خبری شماست . بیدار شوید لطفا. لطفا کسی این آقا را بیدار کند. با تشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com