مرغداریهای کشور به کوره های لاشه سوز مجهز می شوند

مرغداریهای کشور به کوره های لاشه سوز مجهز می شوند
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور حذف کانونهای بیماری زا کلیه مرغداری های کشور باید به کوره های لاشه سوز مجهز شوند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، 'محسن دستور' روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کوره لاشه سوز سیار در بیرجند افزود: با توجه به اینکه لاشه ها باعث ایجاد بیماریهای زیاد در سطح کشور می شوند، لذا بکار گیری این کوره ها در سطح مرغداریها از خطرات صنعت مرغداری کشور جلوگیری خواهد کرد.
وی گفت: کوره لاشه سوز که امروز در بیرجند مورد بهره برداری قرار گرفت، در سطح کشور منحصر به فرد است و باید به عنوان الگویی در کشور گسترش یابد.
دستور با بیان اینکه این کوره نمونه داخلی و خارجی ندارد، افزود: تلفات واحدهای مرغداری و کانونهای بیماری زا از این طریق قابل مرتفع شدن است.
وی در بخش دیگری به مرز مشترک خراسان جنوبی و افغانستان اشاره و اظهار داشت: این کشور از پرخطرترین کشورهای منطقه به لحاظ بهداشتی است و لزوم اجرای پروژه های بهداشتی در این استان را دو چندان می کند.
دستور همچنین قول داد تا سال 92 کلیه تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی بیرجند و سرایان تامین شود.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم از صدور مجوز ورود دام زنده از کشور افغانستان به مرزهای داخلی استان خبر داد و گفت: صدور این مجوز، از مصوبات سفر اول هیات دولت است که هم اکنون مقدمات اجرای آن در استان فراهم شده است.
'قهرمان رشید' افزود: بر این اساس در مبادی ورودی نهبندان، سربیشه و بیرجند دام ها وارد شده و در کشتارگاه ها مورد نظارت جدی قرار می گیرند.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ظرف چند سال اخیر تحولات اساسی در سطح استان ایجاد شده، گفت: در این راستا باید صنایع تبدیلی، غذایی و تکمیلی در دستور کار مسوولان اجرایی استان قرار گیرد.
رشید با بیان اینکه کشاوزی محور توسعه متوازن استان است، اظهارداشت: هم اکنون بیش از 30 درصد اشتغال و 25 درصد ارزش افزوده خراسان جنوبی به بخش کشاورزی اختصاص دارد
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۱/۰۳/۲۵

    آقای دستور ساعت خواب ! تا حالا واقعاً تو این فکر نبودید که مرغداریها باید کوره لاشه سوز داشته باشند ؟!!! وای بر ما که شما ها دکترای دامپزشک کشورمان هستید . پس تو اون ساختمان چندین و چند طبقه با آنهمه دکتر دامپزشک چکار میکنید ؟!!! ای کاش این موضوع را نمی گفتید ، چرا که ترس بر ما افتاده که این موضوع به این مهمی را که تازه تحکیم کرده اید وای بر بقیه موضوعاتی که از نظرها پنهان است و به امید شما دکترها ملت گوشت ها را مصرف میکنند .
    اگر دست من بود با این خبر سریعاً شما را انفصال دائم از خدمت میکردم . این شوخی نیست و جدی جدی است . چون سلامت افراد جامعه دست شماهاست که آنهم ... ! آنوقت آنموقع که میخواهید مجوزی ساده برای یک فرد کارکشته که با قانونمداری میخواهد کارش را پیش ببرد ، برخوردهای ناشایست میکنید و هزاران پروتکل لای چرخش میگذارید .
    نمره شما صفر اعلام میگردد . واسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com