مرغداری های گیلانغرب به سوخت گاز مایع مجهز می شوند

مرغداری های گیلانغرب به سوخت گاز مایع مجهز می شوند
فرماندار گیلانغرب از تبدیل سوخت مرغداری های این شهرستان از نفت گاز به گاز مایع در سال جدید خبر داد.
کرم محمدی در نشست بررسی مشکلات سوخت مرغداری های گیلانغرب افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته با شرکت پخش فرآورده های نفتی مشکل سوخت مرغداری های این شهرستان تا پایان سال جاری رفع می شود.
وی اظهار کرد: طرح گازرسانی به مرغداری های فعال گیلانغرب در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفته است و سال آینده سوخت مصرفی این واحدها از نفت گاز به گاز مایع تبدیل خواهد شد.
وی نداشتن بضاعت مالی مرغداران، ضرورت احداث زیرساخت های شبکه انتقال گاز و مسافت زیاد واحدهای مرغداری با ایستگاه ها و خطوط انتقال گاز را از مهمترین مشکل انشعاب گاز به این واحدها ذکر کرد و اظهار داشت: با شرکت گاز در حال رایزنی به منظور حل این مشکل هستیم.
وی گفت: مرغداران دهستان چله می توانند برای برآورد هزینه گازرسانی به واحدهای تولیدی خود به شرکت گاز مراجعه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب نیز گفت: از مجموع 81 واحد مرغداری موجود در این شهرستان 43 واحد فعالند که با بررسی های صورت گرفته 30 واحد از این مرغداری ها صنعتی است.
سعید حیدرپور افزود: این واحدها در هر دوره 400 هزار قطعه و سالانه دو میلیون و یکصد هزار قطعه جوجه ریزی دارند.
وی میزان تولید گوشت مرغ در شهرستان گیلانغرب را سالانه پنج هزار و250 تن به ارزش ریالی 260 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخشی از این مرغ های تولیدی در استتان کرمانشاه مصرف می شود.
حیدرپور گفت: همسو با اجرای آئین نامه ها و ضوابط جاری تاکنون نسبت به حذف 47 واحد مرغداری سنتی که در شهرستان گیلانغرب فعال بوده اند اقدام شده است.
وی افزود: مرغداری تخمگذار چشمه کبود این شهرستان نیز با تولید سالانه 350 تن تخم مرغ از واحدهای فعال استان کرمانشاه محسوب می شود.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com