مرغداران گلپایگانی در آستانه ورشکستگی هستند

مرغداران گلپایگانی در آستانه ورشکستگی هستند
نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه مرغداران گلپایگانی با سه برابر شدن قیمت  جوجه یک روزه در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت: ۱۸۰ واحد مرغداری در گلپایگان قصد خروج از چرخه تولید را دارند.
علی بختیاردرباره وضعیت مرغداری های در گلپایگان،گفت:دوام آوردن در صنعت دامداری با توجه به افزایش نهاده های دامی  برطبق گرانی ارز و افزایش سه برابری جوجه یک روزه کار را برای مرغداران دشوار کرده است.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش طیور نیز با افزایش سه برابری ذرت و سویا کار برای ماندگاری مرغداران در چرخه تولید دشوارتر شده است و این در حالی است که خوشبختانه دولت با تعیین نرخ 3750 تومانی برای ذرت و سویا توانسته است بخشی از این بحران را بهبود ببخشد.
بختیار افزود:180 واحد مرغداری در گلپایگان سخت به گران شدن جوجه یک روز ه معترض هستند و اعلام می کنند تولید مرغ را رها خواهند کرد؛بنابراین با خروج از چرخه تولید بطور حتم تامین امنیت غذایی شهروندان با مشکلات اساسی روبرو می شود .
عضوکمیسیون انرژی مجلس یادآورشد :کاهش تولید مرغ و خروج مرغداری ها از چرخه تولید بطورحتم ضربه  اساسی به این کالای استراتژیک مردم میزند؛بنابراین دولت به عنوان حامی تولید کننده و مصرف کننده نباید  اجازه  دهد سفره  غذایی شهروندان مورد تهدید واقع شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com