مرغداران پاکستان خواستار نجات صنعت مرغداری از دولت شدند !

مرغداران پاکستان خواستار نجات صنعت مرغداری از دولت شدند !
لاهور – آقای مصطفی کمال ، مدیر اتحادیۀ مرغداری شمال پاکستان ، به منظور نجات صنعت مرغداری کشور از ورشکستگی از دولت خواست تا تدابیری نظیر پرداخت آسان وام های بانکی در نظر بگیرد.
وی ضمن اشاره به تحمل خسارت روزانه بالغ بر 300 میلیون روپیه در روز برای این صنعت ، خواستار حداقل 55 روپیه یارانه به ازاء هر کیلوگرم مرغ زنده شد چراکه در صورت تداوم این وضعیت چاره ای برای مرغداران جز تعطیلی کار نمی ماند.
دکتر مصطفی کمال اذعان داشت مرغداران ما روزانه 6 میلیون تن مرغ زنده تولید داشتند که هزینۀ تولید هر مرغ 135 روپیه بود اما قیمت فروش آن تنها 85 روپیه/کیلوگرم بود یعنی تولیدکنندگان روزانه 300 میلیون روپیه خسارت را متحمل می شدند.
 بایستی خاطرنشان کرد که طی چند هفتۀ اخیر به دلیل عرضۀ بیش از حد، نرخ طیور در بازار آزاد با افت شدید مواجه بوده و قیمت خرده فروشی گوشت مرغ به 130 روپیه / کیلوگرم کاهش یافته است . همینطور در خصوص قیمت تخم مرغ ، طی دو هفتۀ گذشته 74 روپیه / دوجین اعلام می شود ولی خرده فروشان قیمت ثابتی ندارند.
دکتر مصطفی کمال اظهار داشت در صورت تداوم این وضعیت مرغداران مجبور به تعطیلی کار خواهند بود که کمبود منبع پروتئین با قیمت مناسب را به دنبال خواهد داشت و متعاقباً مصرف کننده مجبور به پرداخت هزینۀ بیشتر برای تأمین این پروتئین خواهد شد.
بنابراین صنعت از دولت تقاضای حمایت و پشتیبانی دارد که از آن جمله تخصیص وام های بانکی بدون بهره به مرغدارانی است که مجبور به تعطیلی کار شده اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com