مرغداران هندی خواستار واردات سویا شدند !

مرغداران هندی خواستار واردات سویا شدند !
هند – فدراسیون مرغداری تامیل نادو از دولت خواستار مجوز برای واردات سویا از سایر کشورها شدند تا شاید به این ترتیب کمکی به کاهش بهای نهاده ها گردد.
علیرغم افزایش تولید سویا در سال های اخیر، اما از آنجاییکه مرغداران قادر به تأمین هزینه ها نبودند، قیمت آن رو به رشد و افزایش رفت. یکی از کارشناسان اذعان داشت : این افزایش قیمت غیر عادیست چرا که برخی فروشندگان با احتکار سعی در سودآوری غیر منطقی دارند. 
بنابراین طی نامه ای فدراسیون مرغداری از دولت درخواست کرد تا مجوز لازم برای 6 ماه واردات سویا بدون مالیات را بدهد تا مرغداران این دورۀ بحرانی را سپری کنند. همچنین سویا بایستی از فهرست اقلام فروش به صورت آنلاین حذف شود.
مرغداران اذعان داشتند که متوسط بهای 75 کیلوگرم خوراک از 925 روپیه در سال 2005 به 1,458 روپیه در سال 2008 به 1,817 روپیه در سال 2011 به 2,257 روپیه در سال 2012 و 2,105 روپیه در سال جاری افزایش یافت. 
همچنین طبق اظهارات مرغداران بهای سویایی که روغن آن استخراج شده و حاوی 46%  پروتئین است، 37 روپیه / کیلوگرم است در حالیکه سویا با 50% پروتئین 41 روپیه / کیلوگرم است. طی یک سال گذشته، قیمت 20% افزایش داشته است. از آنجاییکه سویا از نهاده های مهم خوراک طیور محسوب می شود، واردات تا حدود زیادی مانع افزایش بها می گردد. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com