مرغداران همچنان مشکل تأمین نهاده دارند

مرغداران همچنان مشکل تأمین نهاده دارند
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: تولیدکنندگان همچنان برای ادامه تولید با مشکل تامین نهاده‌ مواجه‌ هستند و ضروریست دولت جدید هر چه سریع‌تر نسبت به تامین آن اقدام کند.
حسین مقدم‌نیا اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های تولید در بازار نشان‌دهنده تنگناها و مشکلاتی برای تامین این کالاهای اساسی است و در واقع نشان می‌دهد که کشور در تامین نهاده‌های تولید با کمبودهایی مواجه شده است.
وی افزود:‌ هفته‌ گذشته چندین جلسه با نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد که در این جلسات علیرغم وعده بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز از صندوق توسعه ارزی هنوز کمبود نهاده‌ها در بازار وجود دارد که نشان می‌دهد تاکنون نهاده‌های بلاتکلیف از مرزها ترخیص نشده‌اند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: علیرغم این‌که مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام اظهارات مختلفی مانند اختصاص 5000 تن نهاده به اتحادیه مرغداران، اختصاص 70 هزار تن نهاده از ابتدای امسال تاکنون و ... مطرح کرده‌اند باید به این مسئله توجه کرد مرغداران سراسر کشور در هر روز به 20 هزار تن نهاده اعم از ذرت و سویا نیاز دارند و حتی در صورت درست بودن این اظهارات این میزان نهاده برای چند روز مرغداران کفایت می‌کند.
مقدم‌نیا با ضروری دانستن حل مشکل مرغداران در سریع‌ترین زمان ممکن اظهار امیدواری کرد دولت جدید هر چه سریع‌تر نهاده‌های مورد نیاز تولید را با نرخ ارز مشخص ترخیص و در بین تولیدکنندگان توزیع کند و از سوی دیگر قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ را براساس آن مشخص کنند تا مرغداران بتوانند با آسودگی خاطر به تولید خود ادامه دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com