مرغداران فعلا قادر به تامین نیاز بازار نیستند

مرغداران فعلا قادر به تامین نیاز بازار نیستند

مدیر عامل اتحادیه مرغداران ممنوعیت واردات گوشت مرغ را برای حمایت از تولید داخلی موثر دانست اما از پابرجا بودن مشکلات تولید و افزایش قیمت نهاده ها ابراز نگرانی کرد.حسین مقدم نیا در گفتگو با مهر با استناد به اطلاعات روز بازار قیمت مرغ را در حال کاهش دانست و بیان داشت: تولید کنندگان با ابراز نگرانی از وضعیت بازار اعلام کرده اند امکان ضرر و زیانشان در شرایط فعلی زیاد است.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران با اشاره به مشکلات موجود در صنعت مرغداری کشور، گفت: تامین نهاده های تولید، افزایش قیمت تمام شده، دریافت تسهیلات و ضرورت تجهیز و نوسازی واحدهای مرغداری از جمله مشکلات پیش رو برای افزایش تولید محسوب می شوند.
وی با تاکید بر لزوم ثبات قیمت نهاده‌های تولید برای تامین نیاز بازار مرغ، خاطر نشان کرد: تولید کننده ها باید با اطمینان خاطر به تولید بپردازند و چرا که هر بار با افزایش قیمت نهاده های تولید، میزان تولید نیز نحت تاثیر قرار گرفته و توان مرغداران در تامین بازار کاهش می یابد.
مقدم نیا با اشاره به اینکه هم اکنون 30 درصد ظرفیتهای موجود در صنعت مرغداری فعال نیست، تصریح کرد: قیمت مرغ امروز یکشنبه به هر کیلو گرم 2700 تا 3000 تومان رسیده است که قیمتهای زیر 3000 تومان ، مرغداران را دچار ضرر و زیان می کند.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران افزود: قیمت هر کیلوگرم ذرت از 270 تومان به 330 تومان در بندر افزایش یافته است و این 60 تومان هزینه های تولید را بسیار افزایش می دهد.
وی بابیان اینکه واردات مرغ در مقابل میزان تولید داخل رقم اندکی بوده است، گفت: با توجه به زمان نا مناسب واردات، تولید داخلی نیز با مشکل مواجه شد در غیر اینصورت 10 تا 15 هزار تن مرغ وارداتی در سال جاری نسبت به میزان تولید رقم بسیار اندکی است.
مقدم نیا درباره توان تولید داخل برای تنظیم بازار مرغ گفت: تولید گوشت مرغ در کشور یک میلیون و 650 هزار تن است که بنا به گفته وزیر جهاد کشاورزی حتی می توان برای صادرات هم برنامه ریزی کرد.
وی اعلام کرد: مصرف سرانه هر ایرانی در گوشت مرغ 22 کیلوگرم است که نسبت به سرانه مصرف جهانی بسیار بالاست، البته با ذخیره سازی مناسب می توان نیاز داخل را به طور کامل تامین کرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران با بیان اینکه در برخی از ماه‌ها میزان نیاز جامعه مشخص است افزود: برای تنظیم بازار باید با یک برنامه مشخص تعادل در بازار را برقرار کرد و هنگام کاهش قیمت ها باید گوشت مرغ را از سطح بازار جمع آوری شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com