مرغداران فارس صادرات را به عنوان یک چالش جدی پیگیری کنند

مرغداران فارس صادرات را به عنوان یک چالش جدی پیگیری کنند
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس گفت: مرغداران استان باید تشکل های خود را قوی و ساماندهی و صادرات به عنوان یک بحث و چالش جدی در بخش خصوصی پیگیری کنند.
جعفر ستوده اظهار داشت: در سطح استان فارس 900 مرغداری فعال با پروانه بهره برداری و با ظرفیت 22 میلیون قطعه در دوره جوجه ریزی وجود دارد که می توانند چهار دوره جوجه ریزی داشته باشند.
وی با بیان اینکه استان فارس مانند شرایط دیگر استان های کشور با تولید مازاد بر مصرف گوشت مرغ رو به روست، تاکید کرد: اعتقاد بر این است که تولید کنندگان مرغ استان باید محصولات صادراتی تولید کنند تا بتوان گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان را صادر کرد.
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس با عنوان اینکه تولید مازاد بر مصرف گوشت مرغ در حال حاضر بزرگترین مشکل مرغداری های استان محسوب می شود، افزود: به همین علت ساماندهی تشکل و تولیدکنندگان مرغ برای صادرات امری ضروری است.
ستوده با بیان اینکه این ساماندهی شامل چند بخش است، گفت: یکی از این بخش ها تولیدکنندگان هستند که باید مرغی تولید کنند که با شرایط استاندارد کشورهای صادر کننده تطابق داشته باشد.
وی ادامه داد: بخش دیگر این است که آن ها تشکل های خود را قوی و ساماندهی کرده و در بحث صادرات وارد شوند که بتوانند مازاد بر مصرف گوشت مرغ را به کشورهایی که متقاضی وارد کردن مرغ هستند، مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر کنند.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس ابراز داشت: اگر تولیدکنندگان وارد زنجیره های تولید شوند قادر خواهند بود مرغ های خود را به راحتی صادرکنند.
ستوده عنوان کرد: در سال 92 141 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شد که 110 هزار تن آن، مصرف استانی و 30 هزار تن آن تولید مازاد برمصرف بود.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم با ظرفیت کامل کار کنیم هنوز بیش از 30 هزار تن مازاد تولید خواهیم داشت که این مازاد باید وارد چرخه صادرات شود.
مدیرامور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در شش ماه اول سال 93 نیز 70 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است که 55 هزار تن آن به مصرف استانی رسیده و 15 هزار تن آن تولید مازاد بر مصرف بوده است.

 
نظرات شما
  •  

    م.ف گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    ای کاش زمانی که برای رفع بیکاری ونشان دادن توانایی های خودتان اقدام به صدور پروانه های مرغداری گوشتی میکردید اندکی هم به فکر تصاحب بازارهای صادراتی بودید شما که از مصرف مرغ در کشور با اطلاع بودید چرا این همه پروانه صادر کردید جالب تر اینکه نیمی ازآنها هنوز وارد چرخه تولید نشده‌اند شما (وزارت جهاد کشاورزی)باعث زمان خوردن این صنعت و نابود ما مرغداران شدید

    پاسخ...
  •  

    . گفت : ۹۳/۰۸/۲۱

    گردن مرغداران زیر تیغ سیاستمدران ...:
    کلید دولت تدبیر و امید در قفل صنعت مرغداری برعکس میچرخد. چرا با تدبیر های غلطتشان باعث نابودی مرغداران میشوند؟ اینگونه از تولید کننده خصوصا در بخش کشاورزی حمایت میکنند؟جه کسی جوابگوی ضررهای ماست؟ ایا حکومت اسلامی اینگونه است؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com