مرغداران روزانه 5 میلیارد تومان خسارت دیدند

مرغداران روزانه 5 میلیارد تومان خسارت دیدند
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ‌داران میهن با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان طی یک ماه اخیر هر کیلو تخم مرغ را دو هزار تومان فروختند، گفت: آنها طی این مدت روزانه پنج میلیارد تومان خسارت دیدند.
هدایت اصغری با اشاره به این که شبکه‌های بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی کارایی مثبتی ندارند، اظهار داشت: قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغ‌داری 4350 تومان و هر شانه آن 8700 تومان است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان طی یک ماه اخیر (از 15 اسفند 92 تا 15 فروردین 93) هر کیلو تخم‌مرغ خود را تا دو هزار تومان نیز فروختند.
اصغری با بیان اینکه تخم‌مرغ‌های مذکور با قیمت ارزان به دست مصرف‌کنندگان نرسیده است، تصریح کرد: سیستم‌های واسط بین تولید و توزیع در کشور باید اصلاح شود در غیر این‌صورت مرغ‌داران گَله‌های خود را حذف می‌کنند و تولید آسیب می‌بیند.
وی اضافه کرد: طی این یک ماه مرغ‌داران روزانه پنج میلیارد تومان خسارت دیدند.
اصغری با بیان اینکه شبکه‌های توزیع در ایام تعطیلات به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند، افزود: آنهایی هم که تعطیل نبودند از این شرایط سوء استفاده کردند و همین عامل سبب زیان تولیدکنندگان شد.
وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده جهت بهبود شرایط باید شبکه‌های عرضه مستقیم برای محصولات کشاورزی برقرار شود.
اصغری با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار شهرداری بیش از آنکه نگاه حمایتی داشته باشند نگاه درآمدی دارند، اضافه کرد: ما با برقراری شبکه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی می‌توانیم آنها را با قیمت مناسب‌تری به مصرف‌کنندگان عرضه کنیم.
وی تاکید کرد: همین امر سبب افزایش قدرت خرید مردم و مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور می‌شود.
اصغری ادامه داد: مصرف سرانه در ایران 10 کیلو در سال و نورم جهانی آن بین 20 تا 25 کیلو است. 
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۳/۰۱/۱۸

    ضمن تشکر از اقای اصغری که در مورد متضرر شدن مرغداران تخم گذار اطلاع رسانی میکند .باید عرض کنم مرغداران گوشتی هیچ متولی نداراند ومدیران اتحادیه های سراسری واستان تهران هیچ گونه واکنشی نسبت به افزایش قیمت نهاده ها وضرر های یک ساله مرغدارن نشان نمی دهند .
    به نظر شما دلیلش چیست؟؟

    پاسخ...
  •  

    ابوالفضل رزبان گفت : ۹۳/۰۱/۲۵

    اگر قیمت تخمرغ را یک بار رسانه ای اعلام کنید هم مردم یاد خریدن تخمرغ میکنند هم دلال مغازه دار ارزون میدن!خواهش میکنم اقدام کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com