مرغداران خواستار یارانۀ خوراک شدند !

مرغداران خواستار یارانۀ خوراک شدند !
هند – به دنبال کاهش بیشتر بهای تخم مرغ و افزایش هزینۀ تولید در ایالت تامیل نادو، پرورش دهندگان مرغ تخمگذار این ایالت از دولت خواستار یارانه برای خوراک طیور شدند.
در حال حاضر، به دنبال موج گرما و کمبود نیروی انسانی و همچنین کاهش چشمگیر فروش تخم مرغ در این ایالت ، مرغداران به ازای هر تخم مرغ بین 1 تا 5 روپیه در هر روز خسارت می بینند.   
یکی از مرغداران این ایالت در گفتگو با رسانه های داخلی عنوان کرد : بهای تخم مرغ هر روز رو به کاهش است و مسلماً بهبود این اوضاع ماهها طول می کشد اما تا آن زمان دولت باید با ارائۀ یارانه از مرغداران حمایت به عمل آورد. نرخ بالای هزینه های اولیۀ تولید از عوامل مؤثر در این میان است ، مرغداران بایستی خوراک سوبسیددار دریافت کنند تا بتوانند بر مشکلات حاضر فائق آیند. 
رئیس اتحادیۀ مرغداران تامیل نادو، آقای Nallathambi گفت : ذرت، سویا و پودر ماهی از نهاده های مورد استفاده در خوراک طیور است. در حال حاضر تنها 50 درصد ذرت در این ایالت موجود است و مابقی از ایالات دیگر بایستی وارد شود. از سال 2000 میلادی تاکنون تنها دو مرتبه خوراک سوبسیددار به مرغداران تعلق گرفته است.
آقای Mohan Reddy یکی دیگر از کارشناسان اظهار داشت : جدا از این مسئله ، عوامل دیگری نیز در این میان تأثیرگذار هستند. عواملی نظیر نگرانی های ناشی از شیوع انفولانزا، کاهش مصرف ، و وجود مراکز تولید تخم مرغ در هر ایالت از عوامل مؤثر محسوب می شوند. 
آقای Reddy افزود : علیرغم آنکه هفتۀ گذشته بهای تخم مرغ اندکی افزایش داشته ، مرغداران همچنان 01 / 0 دلار به ازای هر تخم مرغ از دست می دهند. به دنبال گران بودن هزینه های اولیۀ تولید ، حتی صادرات به کشورهای عربی نیز متوقف شده چرا که آنها تخم مرغ مورد نیاز خود را از کشورهای فرانسه و سوئیس با قیمتی مناسب تر وارد می کنند.  



 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com