مرغداران با قیمت‌ فعلی زیان می‌بینند

مرغداران با قیمت‌ فعلی زیان می‌بینند
وزیر جهاد کشاورزی در اتاق بازرگانی گفت: شرکت بازرگانی دولتی با مصوبه دولت از یک ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.
یکی از مهمترین سوالات خبرنگاران در حوزه بازرگانی سرانجام طرح انتزاع بازرگانی دولتی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی بود که حجتی در مورد آن گفت: دولت مرجع تصمیم‌گیری است که با جلسه‌ای که آقای نوبخت، بنده و آقای نعمت‌زاده ارجاع شد، دبیرخانه دولت مصوب کرد که شرکت بازرگانی دولتی به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شود.
وی در پاسخ به اینکه نظارت بر بازار کالای اساسی و نظارت بر تنظیم بازار بر عهده کیست، این گونه پاسخ داد: در بحث عمده فروشی عرضه و تامین کالای اساسی مشکلی نداشته و نداریم و طبق گزارش بانک مرکزی کمترین افزایش قیمت مربوط به محصولات غذایی و کشاورزی است، چرا که با عرضه بیش از تقاضا مواجه هستیم.
حجتی در مورد کاهش قیمت مرغ هم به این نکته اشاره کرد که اکنون تولید کنندگان این محصول آن را زیر قیمت تمام شده خود عرضه می‌کنند و در صددیم آن را به قیمت منطقی خودش بازگردانیم.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به اینکه اکثر کشورها برای صادرات آبزیان پایانه صادراتی دارند و وزارت جهاد کشاورزی برای این موضوع چه فکری کرده است، گفت: فرایند ایجاد چنین چیزی طولانی است، اما طبق چهارچوب‌هایی که داریم صادرات محصولاتی مانند میگو و ماهیان غیر ماکول (غیر خوراکی) را به اروپا و روسیه در دستور کار داریم و اکنون بسیاری از صادرکنندگان ما گواهینامه خاص اروپا را دریافت کرده‌اند و برای صادرات میگو و ماهیان غیر ماکول به روسیه قرار است، تا کارشناسان روس 10 نوامبر به ایران بیایند و امیدواریم صادرات آبزیان به روسیه را به طور مستقیم داشته باشیم.
حجتی در پاسخ به اینکه با توجه به تولید انبوه برنج در کشور و واردات 700 هزار تن در ماه‌های گذشته و اینکه انبارها اکنون از برنج وارداتی پر است و آیا وزارت جهاد برنامه‌ای برای ممنوعیت کوتاه مدت واردات برنج دارد، این گونه پاسخ داد که متاسفانه سال گذشته بیش از حد نیاز برنج به کشور وارد شده و بنابراین با یک انباشت برنج در انبارها مواجهیم در کنار آن هم یکسری ثبت سفارش در ماه‌هایی که تعرفه فصلی پایین‌تر بوده، انجام شده و رقمی معادل 700 هزار تن برنج وارد کشور شده است.
وی تصریح کرد: اکنون به دلیل تعرفه بالا برای واردات، وارداتی انجام نشده است، اما باید توجه داشت که حدود 3 میلیون تن مصرف برنج کشور است که 2 میلیون تن آن تولید داخل و مابقی آن را می‌توان با محدودیت‌های تعریف شده و واردات تامین کرد.
حجتی این نکته را هم عنوان کرد که باید مراقب بود تا قیمت تمام شده برنج وارداتی پایین‌تر از برنج داخل نباشد که مشکل‌زاد بشود و محدودیت و ممنوعیت واردات برنج را در دست بررسی داریم.

 
نظرات شما
  •  

    ابی گفت : ۹۳/۰۸/۱۴

    خو که چی مثلاً
    یعنی میخواین گرونش کنین؟ :)))))
    وزیرم وزیرای قدیم یک ابهتی داشتن واسه خودشون
    این داداش ما فقط میزنه حرف

    پاسخ...
  •  

    اسدالهي گفت : ۹۳/۰۸/۱۵

    خوب توليد نكنند. مگه جواب ضرر مرغداران را دولت بايد بدهد. آقا توليد نكن تا ضرر نكني. برو دنبال يه كار نون و آب دار بي ضرر

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    عمادی گفت : ۹۳/۰۸/۲۰

    مرغ یه پرنده زنده است ماجوجه 50 گرمی رابامشکلات زیاد3کیلوگوشت تبدیل می کنیم حالابگو کاهش قیمت هرکیلو1700 تومانی نسبت به 2ماه پیش راباید چه کار کنیم.چشم دیگه جوجه نمی ریزیم.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    رضا شاه محمدی گفت : ۹۳/۰۸/۲۲

    با سلام من یه مرغدار هستم با این قیمت حدود 20000000میلیون تومان ضرر کردم دست دولت درد نکنه با این حمایتش از تولیدکننده.باید بریم دزدی یا قاچاق فروشی که به قول دوستمون رفته باشیم دنبال کار نون و آب دار بی ضرر!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com