مرغداران اصفهانی به دنبال نهاده

دانلود
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان: مشکل مرغداران اصفهانی برای تامین نهاده تا چند روز آینده رفع می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ارز مورد نیاز برای تامین نهاده تخصیص یافته است گفت: تا چند روز آینده مرغداران این استان برای تامین نهاده مشکلی ندارند.
حسین ایراندوست، نهاده مورد نیاز روزانه 30 میلیون قطعه طیور گرسنه را در استان 2 هزار و 234 تن بیان کرد و افزود: برای حل مشکل مرغداران شرکت پشتیبانی امور دام این استان به میدان آمد و ذخایر اضطراری خود را در اختیار مرغداران قرار داد.
وی 90 درصد نهاده های طیور را در کشور وارداتی دانست و گفت: نهاده های دام خریداری شدهِ مرغداران با آنچه در ستاد تنظیم بازار مصوب شده بسیار فاصله دارد و کمبود این نهاده ها تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.
ایراندوست با بیان دونرخی شدن قیمت بازار آزاد و دولتی نهاده افزود : در حالیکه قیمت مصوب ذرت 1550 تومان و سویا ۲۴۰۰ تومان، است، اما مرغدار در بازار ذرت را با نرخ بالاتر ۲۴۰۰ تومان ، سویا را ۴۰۰۰ تومان و جوجه را 55۰۰ تومان خریداری می کند.
عضو اتحادیه مرغداران اصفهان بر برنامه ریزی مناسب دولت برای مرغ و تولیدکنندگان آن تاکید کرد و گفت: در یک ماه گذشته مرغداران این استان برای هر کیلوگرم مرغ بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان ضرر کرده اند.
زارع پور تاکید کرد: برای حفظ تولید مرغ یا باید قیمت آن تضمینی و یا به صورت آزاد اعلام شود.
وی گفت: مشکل حمل ونقل در روزهای قرنطینه کرونایی،افزایش جوجه ریزی برای تامین نیاز شب عید وکاهش تقاضا ونداشتن بازار خرید موجب مشکلات مرغداران برای تامین نهاده شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com