مرغداران از گندم برای تأمین خوراک طیور خود استفاده نمی‌کنند

مرغداران از گندم برای تأمین خوراک طیور خود استفاده نمی‌کنند
با وجود اینکه کمبود و گرانی نهاده‌ها در بازار مصرف وجود دارد، مرغداران حاضر به تأمین خوراک طیور خود از طریق گندم که تأمین‌کننده خوراک انسان بوده، نیستند.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در نشست فعالان بخش صنعت مرغ کشور با اعلام این مطلب گفت: برای رفع مشکلات صنعت مرغداری کشور و رهایی از کمبود و گرانی نهاده‌ها، هرچه زودتر باید تصمیمی برای اختصاص ارز مرجع به واردات گرفته شود تا با آزاد شدن نهاده‌ها از گمرک و سرازیر شدن به بازار، فعالان بخش مرغ کشور از بلاتکلیفی رهایی یابند.
حسین مقدم‌نیا افزود: فعالان این بخش مجبور به تولید مرغ با نهاده‌هایی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب بوده، این در حالی است که مجبور به فروش آن به نرخ تعیین‌شده هستند و در صورت تخطی، با آنها برخورد تعزیراتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت، مرغ منجمد را کیلویی چهارهزار و 800 تومان بدون در نظر گرفتن هزینه تولید پنج‌هزار و 300 تومانی مرغ (بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی) وارد بازار کرده است.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: مرغداران حاضر نیستند برای تأمین خوراک طیور به بازار گندم که تأمین‌کننده خوراک انسان است وارد شوند، ولی برای حل مشکلات آنها چاره‌ای باید اندیشیده شود.
مقدم‌نیا با بیان اینکه مشکلات نهاده‌ها تنها به گرانی آن محدود نمی‌شود، تصریح کرد: مرغداران با کمبود نهاده‌ها در بازار نیز روبه‌رو هستند و در صورتی که نهاده طیور به‌موقع به‌دست مصرف‌کنندگان نرسد، مرغداران شهرستانی با تلفات جدید روبه‌رو می‌شوند.
وی در پایان یادآور شد: تعیین نرخ سقف و کفی نیز که برای گوشت مرغ در نظر گرفته شده بود، به فراموشی سپرده شده و مرغداران محصولات خود را کمتر از قیمت مصوب می‌فروشند. این در حالی است که به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید، مرغداران نیاز به افزایش 40 درصدی نقدینگی و سرمایه‌گذاری دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com