مرغ وارداتی برای تنظیم بازار طی روز‌های آینده می‌رسد

مرغ وارداتی برای تنظیم بازار طی روز‌های آینده می‌رسد
دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه درباره قیمت مرغ مسئولان وزارت جهادکشاورزی باید پاسخگو باشند، گفت: مرغ وارداتی برای تنظیم بازار طی روز‌های آینده می‌رسد.
ظاهرا داستان گوشت قرمز این بار در حال تحقق یافتن برای گوشت مرغ است.
مدت زمان زیادی از افزایش بی سابقه قیمت گوشت قرمز در کشور نمی‌گذرد که قیمت مرغ نیز در حال تبدیل شدن به سرنوشت گوشت است و طی مدت کوتاهی قیمت این ماده پروتئینی شتاب زیادی به خود گرفته است.
بررسی‌های خبرنگار میزان نشان می‌دهد قیمت مرغ طی یک ماه اخیر حدود ۳ هزار تومان افزایش داشته است و در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ به ۱۷ هزار تومان رسیده است.
طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و پیش‌تر عباس قبادی معاون وزیر صنعت و دبیر ستاد تنظیم بازار گفته بود، هیچ خرده فروشی حق فروش بیش از قیمت مصوب را ندارد.
اما، بازدید از واحد‌های خرده فروشی خلاف این موضوع را ثابت می‌کند و خبری از مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار نیست و کسی هم به اولتیماتوم معاون وزیر صنعت توجهی نکرده است.
در حالی قیمت مرغ در بازار به طور چشمگیری در حال افزایش است و قیمت به ۱۷ هزار تومان رسیده، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در جدیدترین اظهارنظر اعلام کرد: تولید گوشت سفید در کشور افزایش یافته و ذخایر مرغ منجمد نیز داریم اما، متاسفانه در این زمینه بازار سیاه وجود دارد و برخی به ویژه در تهران سوء استفاده می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود.
وزیر جهاد کشاورزی از کسانی که در عرضه گوشت سفید دست دارند خواسته بود از فرصت شب عید سوء استفاده نکنند و روحیه نوع دوستی را در خود تقویت کنند و با مردم مهربانتر باشند.
در همین باره عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سئوال که قیمت مرغ طبق مصوبه تنظیم بازار باید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، اما چرا در بازار ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رسد، اظهار کرد: درباره این موضوع باید مسئولان وزارت جهادکشاورزی پاسخگو باشند و موضوع مرغ مربوط به این وزارتخانه است.
دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه ما در موضوع تنظیم بازار بسیار تذکر دادیم که با این پدیده برخورد شود، افزود: حجم زیادی از ذخایر وجود دارد که توزیع می‌شود تا قیمت فروکش کند.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شده علاوه بر استفاده از ذخایر از محل مرغ وارداتی که طی روز‌های آینده می‌رسد نیز توزیع صورت گیرد تا بازار به گونه‌ای مدیریت شود که مشکل برطرف شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com