وزیر جهاد کشاورزی :
مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود

مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود
تصویر:کاظم خاوازی - وزیر جهاد کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی .
اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها و مشکلات جابه‌جایی ارز و علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، نهاده‌ای که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، بالغ بر ۳ میلیون تن کسری دارد اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وضعیت روزبه‌روز بهبود پیدا کرده است.
وی افزود: با توجه به کسری تأمین نهاده‌های دامی، وزارت جهاد کشاورزی با کنترل نحوه توزیع، ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی را تأمین کرده است.
خاوازی ادامه داد: مرحله بعد، توزیع نهاده دامی سایر ماکیان و دامداران تولیدکننده شیر است که تمام ارکان دولت دست به دست هم داده‌اند تا باقی نهاده‌های رسوبی را از گمرک آزاد و آرامش بر بازار تولید محصولات پروتئینی حاکم شود.
وی در رابطه با تأمین بازار مرغ خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تولیدکنندگان مرغ گوشتی، قیمت مرغ را کنترل کرده است و مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش قابل ملاحظه‌ای از خرده فروشی‌ها مرغ را قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌کنند و تعزیرات و بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خرده‌فروشی‌ها نظارت دارند.
خاوازی تأکید کرد: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است.
وی با اشاره به اینکه ورودی مرغ به شهر تهران به اندازه نیاز بازار است، عنوان کرد: در غیر این صورت، شاهد تنش در بازار و افزایش قیمت‌ها بودیم اما در حال حاضر بازار کاملاً تثبیت شده و آرام است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، رفاه و … به صورت کامل سهمیه مرغ توزیعی خود را دریافت می‌کنند، میدان بهمن و پیروزی هم اشباع شده است و مرغ‌هایی که از استان گلستان و مازندران به تهران وارد شده، در میدان پیروزی توزیع می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    yasser گفت : ۹۹/۰۹/۲۴

    تا کی می خواهید همه مسایل رو به دلال ها ختم کنید؟
    یعنی شما آقایون مسئول که هم دکترا دارید هم قدرت سیاسی و اجرایی از عهده چندتا دلال بی تحصیلات و بی قدرت بر نمی یایید؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com