مرغ ها با یکدیگر هیچگونه دوستی برقرار نمی سازند

مرغ ها با یکدیگر هیچگونه دوستی برقرار نمی سازند
مطالعات انجام شده توسط دانشگاه دامپزشکی Royal اخیراً ثابت کرده که مرغ های پرورش یافته تجاری با یکدیگر هیچگونه ارتباط دوستی برقرار نمی سازند وبرایشان اهمیتی ندارد با کدام مرغ وقت بگذرانند .
هدف از انجام این تحقیق ، بررسی تأثیر دوستی میان مرغ ها بر روی عملکرد و بازدهی شان بود . دکتر Abeyesinghe از کارشناسان این تحقیق اظهار می کند : "در انسان ها و سایر موجودات ، دوستی موجب غنی تر شدن زندگی می گردد و در شرایط سخت زندگی همانند مانع عمل می کند و به شکل گیری یک زندگی موفق کمک می کند . بنابراین احتمال وجود دوستی میان مرغ ها (به ویژه تخمگذار) را بررسی کردیم تا ببینیم آیا برای آنها اهمیت دارد که با کدام مرغ وقت بگذرانند . بنابراین ما 8 گروه متشکل از 15 مرغ تخمگذار را به مدت 8 هفته تحت نظارت قرار دادیم . اما هیچگونه نشانه ای مبنی بر وجود دوستی یا آشنایی میان مرغ های تخمگذار تجاری نیافتیم ، حتی زمانیکه آنها را به گروههای کوچکتر تقسیم کردیم . این امر حاکی از آن است که نمی توان برای ارتقاء عملکرد مرغ ها از این مقوله استفاده کرد."

 
نظرات شما
  •  

    یزدانبخش گفت : ۹۱/۱۰/۲۷

    تعداد 9 جوجه بومی (مرغ )از نژاد لهستانی (کاکلی) از 1 ماهگی تا اکنون که یکسال و نیم میگذرد با هم زندگی میکنند از همان اوایل یکی از انها از بقیه جدا میشد تا متوجه شدم این یکی را به دلیل نا معلوم داخل گروه راه نمی دهند حتی از ترس گروه ازآب و غذا محروم مانده و شب ها جدا از بقیه می خوابه حتی تخم های ان را بقیه گروه میشکنند و می خورند هیچ وجه اختلافی نیز دیده نمی شود !!
    به نظر می رسد بین حیوانات نیز دوستی و دشمنی به طور واضح مشخص است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com