مرغ مورد نیاز کرمانی‌ها در ماه رمضان تامین شد

مرغ مورد نیاز کرمانی‌ها در ماه رمضان تامین شد
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: موجودی مرغ منجمد در استان کرمان 2 هزار تن است که این میزان در کنار توزیع مرغ گرم نیاز مردم را در ماه مبارک رمضان تامین می‌کند.
محمد عابدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: ما مسئول تامین بازار در زمینه مرغ نیستیم، بلکه ما مسئول تنظیم بازار هستیم و وظیفه تامین مرغ بر عهده جهادکشاورزی است.
وی افزود: موجودی مرغ منجمد در استان کرمان 2 هزار تن است که این میزان در کنار توزیع مرغ گرم نیاز مردم را در ماه مبارک رمضان تامین می‌کند.
عابدی‌نژاد با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد در استان کرمان از فردا آغاز می‌شود، بیان کرد: بر اساس نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ منجمد در شهرستان‌های کرمان و جیرفت 5 هزار و 50 تومان تعیین شده و در دیگر شهرستان‌ها قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد 5 هزار و 100 تومان است.
وی تصریح کرد: این تفاوت قیمت‌ها در شهر کرمان و جیرفت به دلیل وجود سردخانه در این شهرستان‌ها است و قیمت مرغ منجمد در سایر شهرها با احتساب هزینه حمل تعیین شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه جلسات تنظیم بازار به منظور کنترل قیمت‌ها و پیشگیری از افزایش بی‌رویه آن‌ها برگزار می‌شود، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تنظیم بازار همواره در این راستا گام برداشته و حامی حقوق مصرف‌کنندگان است.
عابدی‌نژاد ابراز داشت: کارخانجات آرد به منظور توزیع بهینه آرد در سطح استان کرمان موظف شده‌اند که سهمیه‌های واگذار شده به هر واحد نانوایی را به ادارات بازرگانی یا نمایندگی‌های صنعت، معدن و تجارت در همان روز اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه مصوب شد قیمت هر کیلو تخم‌مرغ 100 تومان کاهش پیدا کند، بیان کرد: از فردا تخم‌مرغ در بازار استان با 3 قیمت هزار و 900 تومان عرضه می‌شود.
در ادامه این جلسه مینا قاضی‌زاده نماینده اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: عرضه تخم‌مرغ در بازار بدون تاریخ تولید و مصرف ممنوع است و ما تولیدکنندگان بزرگ تخم‌مرغ را ملزم کرده‌ایم که به‌زودی بر روی تخم مرغ تاریخ تولید و انقضا را درج کنند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
در این جلسه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گزارشی از قیمت کالاها در بازار ارایه کردند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com