مرغ مصرفی مردم با سن 42 روزه کشتار شود

مرغ مصرفی مردم با سن 42 روزه کشتار شود
مدیرکل دامپزشکی یزد با تاکید بر مصرف مرغ‌هایی با وزن زیر دو کیلوگرم خواستار کشتار مرغ مصرفی مردم در سن 42 روز شد.
علی‌اکبر حدادزادگان در نشست خبری امروز در جمع رسانه‌های استان اظهار داشت: ذائقه مردم مصرف مرغ درشت است که این نوع مصرف باعث عمر بالای مرغ و کاهش کیفیت مرغ مصرفی برای شهروندان می‌شود.
وی ادامه داد: هر اندازه که از عمر 42 روزه مرغ بیشتر بگذرد، میزان چربی بدن طیور افزایش یافته و باعث افت کیفیت در زمان کشتار می‌شود.
وی افزود: بهترین مصرف برای عرضه مرغ در بازار با سن 42 روز است که هم از نظر وزنی به گوشت مناسب و فاقد چربی رسیده و هم دارای گوشت ترد و زودپز و خوش‌طعمی است.
مدیرکل دامپزشکی یزد عنوان کرد: روش‌های تولید مرغ‌گوشتی باید در استان مورد بازنگری قرار گیرد و در راستای بالابردن سلامت و تامین امنیت غذایی مردم باید تولید مرغ‌گوشتی 42 روزه عملیاتی شود.
وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تصریح کرد: استفاده از مرغ‌های کوچک‌تر توسط مصرف کنندگان، ضمن تامین سلامت مردم، گام بزرگی در راستای توسعه اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت خوراک طیور و ضرر به منافع ملی است.
حدادزادگان تصریح کرد: مرغ‌های 42 روزه و سبک وزن دارای چربی و بقایای دارویی کمتری هستند اما به دلیل ذائقه مردم بر مصرف مرغ‌های درشت این امر موجب شده تا تولیدکنندگان برای تامین نیازهای بازار به تولید مرغ‌های سنگین وزن روی آورند.
وی از برگزاری دوره‏های توجیهی در خصوص تولید مرغ 42 روزه در استان خبر داد و افزود: با تعاملی که با اتحادیه مرغداران و تعاونی ‌مرغ گوشتی یزد برقرار شده مقرر است تا واحدهای تولید مرغ‌گوشتی در استان نسبت به تولید مرغ 42 روزه اقدام کنند.
این مقام مسئول میزان مرغ تولید شده در استان یزد در سال گذشته را 37 هزارتن اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان یزد 69 هزار تن در سال است اما به دلیل برداشت دیرهنگام مرغ و کشتار آن در سن 48 روز، متوسط میزان تولید نیز به 37 هزار تن رسیده است.
وی تعداد واحدهای تولید مرغ گوشتی در استان را 900 واحد اعلام کرد و گفت: برخی از این واحدها تنها یک یا دو دوره نسبت به جوجه‌ریزی اقدام می‌کنند که اگر به تولید مرغ 42 روزه اهتمام ورزند و در هر چهارفصل تولید داشته باشند از تمامی ظرفیت استان استفاده شده است.
حدادزادگان اضافه کرد: در هر دوره جوجه‌ریزی 55 درصد از ظرفیت کل استان نسبت به تولید چهارفصله اقدام می‌کنند.
وی همچنین از فعالیت 32 واحد مرغ تخم‌گذار در استان خبر داد و بیان داشت: میزان ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان یزد 10 هزار تن در سال بوده که این میزان در سال گذشته به 14 هزار تن افزایش یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع 197 میلیون انواع واکسن طیور در بین واحدهای فعال تولیدی در استان خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از بیماری‌های مختلف دامی، انواع واکسن مورد نیاز تحت نظارت این اداره کل تهیه و توزیع شد.
این مقام مسئول از فعالیت چهار واحد کشتار طیور در استان خبر داد و عنوان کرد: این واحدها از استانداردهای لازم برخوردار بوده و طی سال گذشته مورد نوسازی و تجهیزات قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: در این واحدها سالانه 12 میلیون قطعه جوجه با نظارت کامل بهداشتی و و به صورت شرعی کشتار می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به شایعات مطرح شده پیرامون کشتار مرغ بدون در نظر داشتن شرایط شرعی گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و روحانیون نماینده دفتر مقام معظم رهبری بر کشتار طیور در سطح کشتارگاه‌ها نظارت دارند.
وی همچنین از صادرات مرغ تولیدی استان به استان‌های همجوار خبر داد و اظهار داشت: مازاد بر مصرف مرغ تولیدی استان یزد در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و اصفهان توزیع می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com