مرغ سبز وارد بازار هرمزگان می شود

مرغ سبز وارد بازار هرمزگان می شود
اولین سری مرغ تولیدی بدون مصرف آنتی بیوتیک و عاری از پسماندهای دارویی تحت عنوان "مرغ سبز" و به صورت آزمایشی وارد بازار هرمزگان می شود و در آینده متناسب با میزان تقاضا عرضه خواهد شد.
"مرغ سبز" تحت شرایط بیوسکوریتی خاص و مدیریت ویژه تولید می شود و مرغداران از ابتدای دوره تا پایان هیچگونه آنتی بیوتیکی مصرف نمی کنند و دامپزشکی استان با نظارت کامل و انجام آزمایش از نمونه های برداشت شده از صحت تولید اطمینان پیدا می کند.
علینقی صالحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر از عرضه مرغ سبز در بازار هرمزگان خبر داد و گفت: مرغ سبز مرغ ارگانیک است و در طول دوره پرورش این مرغ، از آنتی بیوتیک استفاده نمی شود.
وی عنوان کرد: جوجه ریزی در یک واحد مرغداری انجام شده و امیدواریم با روند مثبت تولید بتوانیم بخشی از نیاز مرغ بازار استان را تامین کنیم.
صالحی تصریح کرد: تا پایان سال جاری سعی خواهیم کرد طبق برنامه ریزی های مدنظر دو واحد دیگر تولید مرغ سبز در استان راه اندازی کنیم.
مرغ 45 روزه مرغی است با وزن کم که قبل از رسیدن به سن بیماری و وزن بالا که منجر به استفاده از دارو و چربی اضافه می شود به بازار عرضه شده و مورد مصرف قرار می گیرد اما مرغ سبز مرغی با وزن معمولی است که تحت شرایط خاص بهداشتی و نظارت سازمان دامپزشکی تولید شده و عاری از هرگونه پسماند دارویی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از عرضه این مرغ با برچسب ویژه سازمان دامپزشکی خبر داد و گفت : مرغدارانی که برای تولید مرغ سبز اعلام آمادگی کنند مزرعه شان در تمام مدت پرورش مرغ تحت نظارت قرار گرفته و گوشت عرضه شده توسط آنها قبل از ورود به بازار به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی می رود.
در مورد قیمت مرغ سبز افزود: قیمت مرغ سبز با مرغ معمولی تفاوت چندانی ندارد و چه بسا هزینه تمام شده این مرغ با مرغ معمولی یکسان شود و مرغدار هزینه ای را که باید بابت دارو و آنتی بیوتیک پرداخت کند صرف پرورش بهداشتی و اصولی مرغ می کند.
مرغ ارگانیک به مرغی گفته می‌شود که دانه و آبی که می‌خورد، ارگانیک باشد؛ یعنی از هیچ نوع ماده غیرطبیعی، شیمیایی و افزودنی برای تغذیه و پرورش این مرغ‌ها استفاده نشود. علاوه بر این‌ها، چنین مرغی نباید هیچ‌گونه دارویی از جمله انواع آنتی‌بیوتیک‌ها را در طول دوران رشد دریافت کرده باشد.
متأسفانه بسیاری از مرغداری‌های دوره منع مصرف بعد از تجویز دارو را هنگام استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها رعایت نمی‌کنند و گاهی تا روزهای آخر هم به مرغ‌ها دارو می‌دهند. این دارو با مصرف مرغ‌ها، وارد بدن ما می‌شود و مقاومت دارویی در بدنمان ایجاد می‌کند. با ایجاد مقاومت دارویی به آنتی‌بیوتیک‌ها، ممکن است بدن هنگام مواجهه با بیماری‌های مختلف، دیگر به آنتی‌بیوتیک‌های ساده جواب ندهد و مجبور به مصرف داروهایی قوی‌تر و با قیمتی گران‌تر باشیم. هرچه میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی‌تر افزایش یابد، امکان آسیب و بروز عوارض دارویی در بدن بیشتر خواهد شد.
مرغ‌های سبز هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی دریافت نمی‌کنند. سازمان دامپزشکی کشور این مرغ‌ها را در طول دوره پرورش، سه بار آزمایش می‌کند و اگر در هر سه نوبت داروهای نامبرده در بدنشان وجود نداشته باشد، مجوز عرضه به عنوان مرغ سبز را دریافت می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com