مرغ سبز بازار کرمانشاه از گیلان می‌آید

مرغ سبز بازار کرمانشاه از گیلان می‌آید
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مرغ سبزی که در کرمانشاه فروخته می‌شود از گیلان وارد می‌شود و ما هنوز متقاضی تولید مرغ سبز در استان نداریم.
دکتر نادر پرور با بیان این‌که مرغ سبز مرغی است که در تولید آن از آنتی بیوتیک استفاده نشده، اظهار کرد: تفاوت مرغ سبز با مرغ ارگانیک این است که در تولید مرغ ارگانیک از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نشده و فراتر از مرغ سبز است.
وی پرورش مرغ سبز را کاری بسیار سخت دانست که شرایط ویژه دارد و در 45 روزی که مرغ‌ها هنوز جوجه هستند، دامپزشکی سه بار به صورت سر زده جوجه‌ها را از نظر مصرف آنتی بیوتیک آزمایش می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان این‌که تاکنون درخواستی برای تولید مرغ سبز در کرمانشاه نداشتیم که بخواهد شرایط سخت دامپزشکی را بپذیرد، ادامه داد: مرغ سبزی که هم اکنون در بازار فروخته می‌شود از استان‌های دیگر از جمله گیلان وارد کرمانشاه می‌شود.
به گفته این مسئول، روزی 1.5 تا دو تن مرغ سبز گرم از گیلان وارد کرمانشاه می‌شود که تحت نظارت و تدابیر قرنطینه‌ای دامپزشکی این کار انجام می‌شود.

 
نظرات شما
  •  

    امینی اهواز گفت : ۹۳/۰۷/۱۴

    با ورود مرغ زنده کرمانشاه و ایلام و عدم رعایت شرایط قرنطینه موجب شیوع بیماری نیوکاسل در اهواز شده است .این در حالی است که در سالهای گذشته و قرنطینه مرزخوزستان با استان های همجوار در تابستان بدلیل گرمای ۵۰ درجه نیوکاسل وجود نداشت.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com