مرغ به 8500 تومان رسید

مرغ به 8500 تومان رسید
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه طیور از افزایش قیمت گوشت مرغ در برخی استان‌ها به کیلویی 8500 تومان خبر داد و گفت: این شرایط که ناشی از کاهش تولید بوده تا چند روز آینده برطرف و قیمت این محصول متعادل می‌شود.
مهدی پورثمر اظهار کرد: در پی کاهش قیمت گوشت مرغ ناشی از افزایش تولید آن در نیمه دوم امسال، بخشی از گله‌های مادر که تقریبا سن‌شان بیش تر از 50 سال بود حذف شدند و صادرات هم کمک کرد تا مجموعا 20 میلیون جوجه در ماه‌های آذر و دی کم شوند که این عوامل باعث افزایش قیمت گوشت مرغ تازه در بازار شد.
وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار 8000 تومان است و در برخی استان ها مانند آذربایجان غربی، فارس و ... به بیش از 8500 تومان هم رسیده است.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه طیور کشور ادامه داد:‌ وزارت جهاد کشاورزی برخلاف اطلاعیه ها و صحبت هایی که مبنی بر توزیع گوشت مرغ منجمد در بازار داشت، حدود سه روز است که این محصول را در بازار توزیع کرده است.
پورثمر اعلام کرد:‌ با توجه به ثابت بودن قیمت نهاده‌ها در سال جاری و خرید مرغ زنده به قیمت کیلویی 4600 تا 4700 تومان، قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ نهایتا 6800 تا 7000 تومان است.
وی گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در سالن‌های پرورشی و برنامه ریزی مرغداران برای افزایش تولید در آخرین نوبت جوجه‌ریزی امسال، تا چند روز آینده شاهد متعادل شدن بازار گوشت مرغ و کاهش قیمت این محصول خواهیم بود.

 
نظرات شما
  •  

    بهرام پاکزاد گفت : ۹۳/۱۱/۲۹

    با جوجه 1800 تومان؟؟!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com