مرغ بدون آنتی بیوتیک وارد بازار کرمان می شود

مرغ بدون آنتی بیوتیک وارد بازار کرمان می شود
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کرمان گفت: توزیع مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید شده در یکی از مزارع کرمان آغاز می شود.
آمنه زینلی گفت: مرغ های تولید شده در هیچ یک از سه مرحله تولید خود آنتی بیوتیک دریافت نکرده اند و در حال حاضر یکی از هشت مزرعه ای که به این روش مرغ به بازار وارد می کند آماده توزیع اقلام خود است.
زینلی تصریح کرد: در تمامی مراحل ازقبل از جوجه ریزی واحدهای این چنینی تحت نظارت دامپزشکی قرار می گیرند و تا مرحله عرضه به بازار این نظارت ادامه دارد.
وی یادآورشد: آزمایشگاه های دامپزشکی کرمان با تجهیزات خوبی که در برخی استانهای دیگر موجود نیست قابلیت ردیابی آنتی بیوتیک در بدن مرغ را دارند و همین موضوع به ما کمک زیادی می کند.
وی افزود: مزرعه ای که موفق به تولید مرغ بدون استفاده از آنتی بیوتیک شده می تواند مرغ های خود را با قیمتی حدود 14درصد بیش از مرغ با آنتی بیوتیک عرضه کند که بخشی از تلفات خود را جبران کند.
این مسئول اظهار داشت: این مرغ در بسته بندی متفاوت تر از مرغ های معمولی و با ذکر فاقد آنتی بیوتیک به بازار عرضه می شود.
وی تصریح کرد: البته تولید این نوع مرغ به این معنی نیست که مرغ هایی که دارای آنتی بیوتیک هستند مشکل دارند بلکه مرغ های در مرحله کشتار تا چند روز قبل از کشتار باید جیره آنتی بیوتیک قطع شود و گوشتی که به دست مصرف کننده می رسد فاقد آنتی بیوتیک باشد.
وی تاکید کرد: دامپزشکی کرمان با هر نوع زنده فروشی پرندگانی چون ماکیان و مرغ و جوجه های رنگی برخورد جدی می کند چرا که این نوع پرندگان به دلیل عدم نظارت ناقل بیماری های خطرناکی بین انسان و مرغ هستند که باید با جدیت بیشتری توسط شهرداری و یا نیروی انتظامی با این نوع فروش برخورد شود.
وی گفت: برخوردهای دامپزشکی به گونه ای است که حتی به پلمپ کشتارگاه نیز ممکن است بدل شود که تعطیلی یک کشتارگاه دام و یک کشتارگاه طیور طی دو سال گذشته نمونه ای از این برخوردها است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com