مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید خراسان شمالی به بازار آمد

مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید خراسان شمالی به بازار آمد
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: عرضه محصول نخستین واحد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک استان آغاز شد.
دکتر علی اکبر دلیر صحرایی افزود: با پیگیری های اداره کل دامپزشکی استان، اکنون یک واحد مرغداری در شیروان با پرورش 30 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک به جرگه تولیدکنندگان این فرآورده در کشور پیوسته است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل امسال با برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان برتر مرغ در استان تلاش کرد آنان را به سوی تولید این محصول سالم ترغیب کند که در گام نخست، یک واحد پرورش دهنده با انجام جوجه ریزی از پنجم خردادماه کار را آغاز کرد که اکنون به مرحله کشتار و عرضه به بازار رسیده است.
وی افزود: با عرضه محصول توسط این واحد، مشکل شهروندان استان در تهیه گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک تا حد زیادی برطرف خواهد شد و به تقاضای موجود در بازار پاسخ داده می شود. به گفته وی، اکنون روزانه مقادیری مرغ بدون آنتی بیوتیک از خراسان رضوی به این استان وارد و عرضه می شود.
وی با اشاره به انجام مراحل بازدید، صدور مجوزهای لازم و نمونه برداری از مرغداری مذکور توسط دامپزشکی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره کل و شبکه دامپزشکی شیروان از ابتدای دوره پرورش این واحد و جوجه ریزی در آن به طور مستمر بر فعالیت روزانه اش نظارت داشته اند و برای حصول اطمینان از رعایت شرایط تولید و عرضه این فرآورده ،علاوه بر نمونه برداری و آزمایش های تخصصی روی خوراک مصرفی این مرغداری، در 4 نوبت شامل هفته های اول، سوم، چهارم و پایانی دوره پرورش هم روی گوشت مرغ های پرورشی آزمون های تخصصی انجام شده است.
این مقام مسئول در اداره کل دامپزشکی تأکید کرد: با توجه به پیگیری های این اداره کل و ترویج تولید و مصرف فرآورده های بدون آنتی بیوتیک، به تدریج شمار دیگری از پرورش دهندگان مرغ در استان به جرگه تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک می پیوندند.
به گفته دلیر صحرایی، مصرف فرآورده های بدون آنتی بیوتیک برای بعضی اقشار و گروه های سنی از جمله کودکان و زنان باردار یا بیمارانی که نیازمند دریافت طولانی مدت آنتی بیوتیک هستند، توصیه می شود.
وی تصریح کرد: اکنون که ظرفیت و بستر تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان با تلاش های این اداره کل و برگزاری دوره های آموزشی برای مرغداران فراهم شده، استمرار تولید و عرضه این فرآورده مستلزم استقبال مصرف کنندگان و ورود جدی پرورش دهندگان به این عرصه است.
سال گذشته بیش از 6 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های صنعتی طیور خراسان شمالی، کشتار و افزون بر 12 هزار تن گوشت مرغ استحصال شده از آن ها روانه بازارهای مصرف شد. در حال حاضر در این استان 90 مزرعه پرورش مرغ گوشتی دایر است. شهرستان شیروان با دارا بودن 36 واحد فعال مرغداری، حدود نیمی از آمار جوجه ریزی خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.
 
نظرات شما
  •  

    همکار کاربر GIS استان همجوار گفت : ۹۵/۰۴/۱۹

    سووالی داشتم . یعنی حتی داروی ضد کوکسیدیوز هم مصرف نشده؟
    دارو اسلحه ای در دست یک نفر دامپزشک میباشد که بموقع استفاده میشود . مهم رعایت عدم استفاده از دارو در زمان نزدیک به کشتار و رعایت نیمه عمر دارو بوده و تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک کذب محض میباشد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com