مردم از پاک و حلال بودن گوشت‌های وارداتی و داخلی مطمئن باشند

مردم از پاک و حلال بودن گوشت‌های وارداتی و داخلی مطمئن باشند
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان دام پزشکی کشور با تاکید بر اطمینان مردم از پاک و حلال بودن مصرف گوشت‌های وارداتی و داخلی، گفت: بیش از 400 ناظر شرعی بر کشتار حلال دام و طیور داخلی نظارت دارند و روحانیون ناظر ذبح شرعی در بیش از 700کشتارگاه سنتی و صنعتی دام و طیور در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
محمدباقر لیاقتی با بیان اینکه گوشتهای وارداتی به کشور نیز تحت نظارت ناظران شرعی و بهداشتی دام پزشکی قرار دارد، گفت: ذبح شرعی برای دام و طیور در کشورهایی که واردات فرآورده‌های گوشتی به ایران دارند با نظارت روحانیون ناظر شرعی و کارشناسان ناظر بهداشتی و پزشکی وارد کشور می‌شود تا گوشتی پاک، حلال و مباح در اختیار مردم قرار گیرد. 
وی افزود: در کشتارگاه‌های صنعتی که عموما کشتارگاه‌های طیور هستند، از ابتدا تا انتهای کشتار و بسته‌بندی نظارت صورت می‌گیرد. در کشتارگاه‌های نمیه صنعتی دام و طیور نیز مرتبا ناظران حضور دارند اما در کشتارگاه‌های سنتی چون حجم کشتار کم است، در ساعت کاری ناظران شرعی حاضر هستند.
لیاقتی با بیان این که انجام ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها و مصرف گوشت حلال همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر ذبح شرعی به صورت قانونی در تمام کشتارگاه‌های کشور اجرا می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com