مراکز تولید و بسته بندی تخم مرغ در کرمان ساماندهی می شوند

مراکز تولید و بسته بندی تخم مرغ در کرمان ساماندهی می شوند
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان کرمان از ساماندهی مراکز تولید و بسته بندی تخم مرغ در راستای اجرای طرح تضمین سلامت و کیفیت فراورده های خام دامی در کرمان خبر داد.
مینا قاضی زاده با اشاره به اینکه تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئینها، ویتامینها و مواد معدنی و از کالاهای اصلی سبد مصرفی هر خانوار است، اظهار داشت: ساماندهی و بهداشتی کردن مراکز تولید و بسته بندی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی محسوب می شود.
قاضی زاده اولین گام اجرای این طرح را نظارت بیشتر بر مرحله تولید تخم مرغ  در مرغداری دانست و بیان داشت: در این مرحله وضعیت بهداشتی مزرعه مرغ تخم گذار از طریق بازدید میدانی و نمونه برداری از آب و خوراک مصرفی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: برای مزارعی که طی این بازدیدها دارای شرایط لازم تشخیص داده شدند پروانه بهداشتی صادر می شود و از ادامه فعالیت مزارع فاقد استانداردهای لازم جلوگیری خواهد شد.
مشاور مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در خصوص نظارت بر مراکز بسته بندی تخم مرغ  بیان داشت: به منظور توزیع بهداشتی تخم مرغ در سطح استان کرمان توصیه های لازم برای بهسازی کارگاههای بسته بندی تخم مرغ وابسته به مزارع مذکور، تامین امکانات و تجهیزات لازم و بهداشت کارگران و پرسنل بسته بندی به این مراکز صورت پذیرفته است.
این مسئول ادامه داد: همچنین برای هر مزرعه مهلت قانونی برای اجرای توصیه های مذکور داده شده که پس از اتمام این مهلت قانونی، مراکز تولید و بسته بندی تخم مرغ غیر بهداشتی،  فاقد درج مشخصات و تاریخ تولید غیر فعال خواهند شد.
رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان کرمان  در جایی دیگر از سخنان خود در توضیح مشخصات و ویژگیهای تخم مرغ سالم اظهار داشت : پوسته خارجی تخم مرغ باید تمیز، عاری از هر گونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی باشد.
قاضی زاده گفت: محتویات باید داخل تخم مرغ عاری از هر گونه بوی خارجی گندیدگی یا علائم فساد باشند.
وی افزود: همچنین تخم مرغ در بسته بندیهای دارای مشخصات تولید کننده و تاریخ تولید عرضه می شود.
رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: تخم مرغ می بایست در دمای یخچال نگهداری شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com