مدیرکل دامپزشکی لرستان : کشتارگاه سنتی پلدختر وضعیت مطلوبی ندارد

مدیرکل دامپزشکی لرستان : کشتارگاه سنتی پلدختر وضعیت مطلوبی ندارد
ابراهیم توکلی گفت: کشتارگاه دام و طیور براساس مصوبه دولت باید توسط بخش خصوصی احداث شود که در این زمینه تسهیلات لازم جهت راه اندازی کشتارگاه در اختیار بخش خصوص قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات شبکه دامپزشکی پلدختر کمبود نیرو است گفت: ما کمبود نیرو را از طریق استفاده از نیروهایی که در بخش خصوصی دامپزشکی مشغول خدمت هستند حل می کنیم و از طرف دیگر به دنبال جذب نیرو هستیم و مجوز جذب نیرو گرفته شده و تا پایان سال بخشی از آنها جذب می شوند.
توکلی افزود: در سه ماهه زمستان سال گذشته تمام دام های عشایر استان لرستان و منطقه گرمسیری شهرستان پلدختر بر علیه چهار بیماری مهم و خطرناک، کشنده مثل تب برفکی کنگو ،طاعون نشخوار کننده کوچک، بروسلوز (تب مالت) و آبله واکسینه شدند.
وی تصریح کرد: طرح واکسیناسیون دام های عشایر از 23 آذر ماه جاری شروع می شود که در اجرای آن تمام دام های عشایر بر علیه تب برفکی واکسینه می شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت :طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار مسری به نام طاعون بز شناخته می شود که گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند که تب ، ترشحات چشم و بینی ، التهاب و جراحات دهانی ، اختلال تنفسی ، سرفه ، ذات الریه ، التهاب روده ها و اسهال از علایم این بیماری است .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com