مدرسه تربیت «چوپانان قرن ۲۱» در اسپانیا

مدرسه تربیت «چوپانان قرن ۲۱» در اسپانیا
مدرسه‌ تربیت چوپان در اسپانیا که از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده همچنان با استقبال جوانان عاشق زندگی روستایی و دور از شهرهای بزرگ فعال است.

این مدرسه که در روستای «کسر دِ کاسرس» (Casar de Cáceres) واقع در قطب پرورش گوسفند و بُز اسپانیا واقع شده، طی یک دوره ۵ ماهه و ۶۰۰ ساعته فوت و فن چوپانی را به علاقمندان می‌آموزد. 

شرکت کنندگان در این دوره از چیدن صحیح پشم گوسفندان گرفته تا نحوه درست دوشیدن شیر بز را می‌آموزند. آنها همچنین یاد می‌گیرند که چگونه بر اساس علائم ظاهری بتوانند متوجه بیماری بزها و گوسفندها بشوند. 

انریکه ایزکویردو، مدیر این مدرسه، به خبرگزاری فرانسه توضیح داده که هدف اصلی این مدرسه تربیت «چوپانان قرن بیست و یکم» با تلفیق روش‌های سنتی و مدرن دامپروری است.  

به گفته او دانش‌آموزان این مدرسه پس از یادگیری رفتار درست با بزها و گوسفندها، احترام به رفاه آنها و همچنین آشنایی با مدیریت مالی دامپروری، گواهینامه پرورش دام دریافت می‌کنند. 

مدیر این مدرسه خاطرنشان کرده که طی هفت سال گذشته اکثر دانش‌آموزان آن را جوانانی تشکیل داده که در تلاش برای مهاجرت از شهرها و تحقق رویایی زندگی روستایی و گذران زندگی از طریق دامپروری بوده‌اند.
 
نظرات شما
  •  

    قانونی گفت : ۰۱/۰۷/۲۸

    کاش در بخش اجرایی یا دانشگاهها ی ما راه بیفته نه اینکه فقط اسم دامپروری یدک بکشن الکلی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com