مخمر، گزینه ای خوب برای تولید گوشت مرغ عاری از آنتی بیوتیک

مخمر، گزینه ای خوب برای تولید گوشت مرغ عاری از آنتی بیوتیک
مدیریت فلور روده با مشتقات دیواره سلولی مخمر دارای مزایایی برای تولید طیور عاری از آنتی بیوتیک است.
تغییر الگوی مصرف 60 ساله ی آنتی بیوتیک ها در تولید گوشت طیور بسیار دشوار است. دکتر Stephen Collett  پروفسور همکار بالینی در دانشگاه Georgia که در Alltech در 27 ژانویه سخنرانی داشته می گوید: با این حال، ما اعتماد مصرف کننده ها را از دست داده ایم.
وی این گفته ها را در ارتباط با بحثی که درباره ی تولید گوشت عاری از آنتی بیوتیک در جریان است و به آن تولید ABF می گویند، اظهار داشت.او از دو جنبه ی مهم در رابطه با تولید بدون آنتی بیوتیک سخن می گوید:اول مدیریت فلور روده و دوم مهار تک یاخته ها مانند پروتوزوآ protozoa و کوکسیدیا coccidia.
یکی از مسایل کلیدی، تحلیل فلور طبیعی روده در برابر فلور یافته شده در سالن های مرغداری ها عمدتا در کشورهایی همچون آمریکا بوده است. در این کشورها مواد بستر به جا مانده از دسته های مرغ های قبلی تا شش چرخه ی پیوسته هنوز باقی می ماند. پرورش طیور در چنین سالن هایی مانند آن است که طیور در آشیانه های طبیعی خود به دنیا بیایند اما پیوسته در خطر رو به رو شدن با بیماری ها باشند.
سلامت دستگاه گوارش نقش تعیین کننده ای در عملکرد و رشد پرنده در درازمدت دارد. هنگامی که با فلور روده ای سروکار داریم، رشد یک روده ی گوارشی نابالغ به بالغ، باید تسریع شود.
برای تولید گوشت طیور بدون کمک گرفتن از آنتی بیوتیک ها، مدیریت میکروفلور  از بالاترین اهمیت برخوردار است. Collet درباره ی روش های مناسب تغذیه و خوراک بحث هایی را مطرح کرده است. بحث های او درباره ی روش های درست تغذیه است که یکی از گام های بحرانی می باشد. تغذیه در مراحل رشد اولیه توسط اسیدی سازی روده با اسیدهای چرب زنجیره کوتاه ،بازسازی و احیای آن ها و تسریع تکامل آن هاست.
به این منظور، روغن های ضروری، یک نقش موثر ضدباکتریایی در طیفی بسیار گسترده را بازی می کنند که این نقش آن ها شبیه به آنتی بیوتیک است. افزون بر این، میکروارگانیسم ها تمایل دارند خود را با روغن های ضروری هماهنگ سازند. بنابراین، Collet انواع بلوکه کننده های باکتری ها (fimbriae) یا ضدباکتری هایی را توصیه می کند که از مشتقات دیواره ی سلولی مخمرها هستند که جذب نمی شوند، میکروفلور های منفی را بلوکه کرده و جلوی آن را می گیرد و از کلونی سازی آن ها جلوگیری می کند و از قدرت تکثیر آن ها می کاهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com