مخالفت مرغداران با نرخ تنظیم بازاری جوجه یکروزه

مخالفت مرغداران با نرخ تنظیم بازاری جوجه یکروزه
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: کارگروه تنظیم بازار هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرده که مرغداران نسبت به این قیمت معترض و معتقد به این هستند که نرخ مصوب باید کمتر از این عدد و رقم باشد.
محمد یوسفی گفت: در حال حاضر نرخ جوجه یکروزه نباید بیشتر از یک هزار و 400 تومان باشد.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی افزود: وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه را کمتر از یک هزار و 220 تومان تعیین کرده بنابراین نرخ این نهاده نباید بالاتر از یک هزار و 400 تومان باشد.
وی اظهارداشت: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه اوائل سال گذشته یک هزار تا یک هزار و 200 تومان بوده در حالیکه هم اکنون به دو هزار و 500 تومان رسیده است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: متاسفانه از هشت ماه گذشته تا کنون هر قطعه جوجه یک روزه دو هزار و 500 تومان کمتر نبوده است.
وی افزود: کارگروه تنظیم بازار هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و 700 تومان تعیین کرده که مرغداران نسبت به این قیمت معترض و معتقد به این هستند که نرخ مصوب باید کمتر از این عدد و رقم باشد.
یوسفی با اشاره به این جمله که واحدهای مرغ مادر از نرخ مصوبه کارگروه تنظیم بازار تمکین نمی کنند، گفت: این واحدها فاکتور یک هزار و 700 تومانی برای خریداران جوجه یکروزه صادر می کنند ولی در برابر نهاده مزبور را به قیمت مصوب در اختیار مرغداران قرارنمی دهند.
وی افزود: در حال حاضر بیشترین حجم جوجه یکروزه به دلیل نداشتن نام و نشان مشخص (نوع معامله) از سوی واسطه ها به بازار عرضه می شود.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی بیان داشت: واحدهای مرغ مادر و تولیدکنندگان جوجه یکروزه عرضه کنندگان و پرورش دهندگان مرغ گوشتی متقاضیان این نهاده تولید در کشور هستند.
وی یادآورشد: با توجه به صدور بیش از اندازه مجوز ایجاد ظرفیت پرورش مرغ گوشتی طی سنوات گذشته تقاضا برای جوجه یکروزه امروز در کشور بسیار زیاد شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com