محصولی به نام مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد

محصولی به نام مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: هرگاه صحبت از مرغ ارگانیک می کنیم یعنی مرغی که کلیه مسیر رشد آن ارگانیک باشد و با قاطعیت اعلام می کنیم اصلاً مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد.
میثم استکی عصر روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرماندری این شهرستان، اعتماد نداشتن به تأمین نهادها و بازار را دلایلی بر کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغداری عنوان و اظهار کرد: هر ساله با توجه به مشکلات دامداران و کشاورزان، هر اندازه که جلوتر می رویم آمار دام سبک در شهرستان اردستان کاهش می یابد و از طرفی یکی از عللی که مرغداران اردستان میل و رغبت ندارند هزینه های جاری مرغداری و افزایش قیمت جوجه است.
وی در خصوص مرغ ارگانیک که اصطلاحا به «مرغ سبز» معروف است، گفت: هرگاه صحبت از مرغ ارگانیک می کنیم یعنی مرغی که کلیه مسیر رشد آن ارگانیک باشد و با قاطعیت اعلام می کنیم اصلاً مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد.
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان اضافه کرد: با توجه به این که جوجه ها برای رشد بیشتر آنتی بیوتیک و واکسن می خورند هیچ گونه مرغ هورمونی هم در کشور وجود ندارد.؛ این گونه صحبت ها را بیشتر دلال ها برای دریافت پول بیشتر مطرح می کند.
استکی خاطرنشان کرد: مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور و حتی استان اصفهان تولید نمی شود و تولید این محصول شرایط و خصوصیات خود را دارد.
وی در پایان پیرامون مرغ هایی که با نام مرغ سبز در بازار به فروش می رود توضیح داد: این مرغ ها به دلیل این که در پاکت های سبز قرار می گیرد به مرغ سبز معروف می شوند؛ البته مرغ های معمولی که در بازار ارائه می شود کاملاً سالم هستند و هیچ گونه مشکلی برای مصرف این مرغ ها وجود ندارد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com