محرومیت قطب دامپروری خراسان رضوی از کشتارگاه صنعتی

محرومیت قطب دامپروری خراسان رضوی از کشتارگاه صنعتی
مدیر جهادکشاورزی قوچان گفت: شهرستان قوچان با استعدادهای فراوانی که در بخش دامپروری و صنایع وابسته دارد، متاسفانه از کشتارگاه صنعتی دام محروم است.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان رضوی، علی یگانه‌مقدم در بازدید از مجتمع دامپروری خبوشان در جمع دامداران شهرستان قوچان اظهار داشت: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی و بهداشتی از موارد ضروری در رعایت اصول بهداشتی است که اجرایی شدن این امر بسترساز پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی قوچان با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و اقلیمی قوچان و استعدادهای زیاد این شهرستان در پرورش و نگهداری دام، گفت: احداث کشتارگاهی صنعتی در قوچان و سرمایه‌گذاری، در بخش دام و دامپروری این شهرستان امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: ایجاد کشتارگاه صنعتی دام مستلزم سرمایه‌گذاری کلان است که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران و همراهی آنان چنین کشتارگاهی را در قوچان احداث و راه‌اندازی نمود.
یگانه‌مقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار دام فعلی قوچان نیز از لحاظ ساختاری به اصلاح و رسیدگی‌های جدی نیاز دارد، باید شهرستان قوچان در کنار یک کشتارگاه صنعتی و مجهز، از یک بازار دام مناسب هم برخوردار باشد چرا که بازار دام و کشتارگاه صنعتی در کنار هم و مکمل یکدیگر هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com